Troldtektloft - skal spær forstærkes?

Hej Alle,

Vi har et 70 hus med følgende data:
-gitterspær m. 20 grader hældning
-betontegl - om 2 måneder skifter vi taget til tagpap tag på krydsfinerplader
-der har været 200 mm. isolering med rustikbrædder - vi har nu lagt ny isolering i hele huset 500 mm. rockwoll og er i gang med Troldtektlofter inkl. forskaldning i 20 mm.
-Spænd hvor det er bredest = 8 meter  

mit spørgsmål:
Er der nogle som har erfaringer med om Spærene kan klare den de 300 mm. ekstra isolering og Troldtekt

MVH
 

Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dine ikke spær ikke kan klare at bære lidt ekstra isolering samt at gå fra måske træloft til troldtekt så tænker jeg at du har de svageste spær i hele verden..... med andre ord ingen problemer. Og at gå fra et tag der vejer ca. 40-45 kg pr. M2 og til et tag der vejer ca. 10 kg pr. M2..... Det svækker jo heller ikke ligefrem dine spær !!!
Tak for svar. Jeg er ikke bekymret for at de kommer ned, men mere ned bøjningen. Det vil være ærgerligt. Du øger alligevel belastningen med 25% - af hvad jeg lige kan sjusse mig frem til. 

Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
Hvordan øger du belastningen når du samtidtg skifter til let tag?

Søren O
Du øger på INGEN måder belastni g af dine spær, tag af tagpap vejer kun ca. 25 % af hvad dit nuværende tag gør.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis