Reparation af slidt trappe - Hvad vil I gøre?

Vi har denne trappe i vores hus. Den er efterhånden blevet alt for slidt - særligt nogle steder er træbeskyttelsen faldet helt af og der er nogle mindre fordybninger i trinnene hvor skaderne er.

1) Jeg har overvejet at få den slebet ned og lakeret/behandlet.

2) Findes der en god måde at reparerer skaderne på?
- Fx med voks?

Vores hus er en funkishus fra 1930'erne.
Vi har denne trappe i vores hus. Den er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det var mig ville jeg afrenset hele trappen. På billederne ser stødtrin også lidt sløje ud og hvis man får de vandrette trin til at stå skarpt vil kontrasten nok være ret tydelig.

Hvis det skal stå skarpt er man nok nød til at gå det hele igennem. Og personligt tror jeg ikke man kommer uden om lidt slibning også, men det er meget muligt at det kan klares med pletvis slibning i hånden.

Til trådstarter så er det her altså et oplagt gør det selv projekt. Jeg ville afrenset og håndslibe selv.
Bejse er også til at arbejde med også kan du evt hyre nogle til at putte ny lak på 

Ask
Tag et step ad gangen. Lav trinnene færdige først. Du kan altid tage stødene senere. Som jeg skrev tidligere: Pas på med at overrestaurere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
[Admin: Reklamelink fjernet]

Hej Boastrup

Jeg synes at det ligner gammel skibslak, som man brugte i gamle dag(ferne). Problemet med fernes, (på trods af dit ønskede kosmetiske udtryk), er at det kun kan se pænt ud som nyeligt behandlet, eller fra aftanden. Jeg ville helt klart anbefale at du lejer en kantsliber(Bona). At slibe gulv er faktisk ikke særligt svært, det er bare rigtigt hårdt for kroppen at skulle holde en kantsliber diagonalt i længere tid. Hvis du ønsker at gøre det selv, så kan det godt lade sig gøre.  Køb dine slibebånd et sted som Tiptop/slibematerialer eller lign. De sælger materialer til professionelle gulvslibere.

Hvis du er i tvivl, så kan du altid trykke på linket øverst i min kommentar for mere information vdr gulvslibning. Ellers kan du også bare sende mig en mail - eller ringe, så vi kan finde en løsning til dig.

Det er noget forfærdelig sludder Junior-gulvafsliber: Trappen er med 99% sikkerhed oprindeligt behandlet med fernis, og ikke med skibslak.

Dagens udvalg af skibslak var ikke tilgængelig da trådstarters trappe blev bygget. Uden at gå i detalje er disse typer af lak ikke sammenlignelige.

Trådstarter har en fantastisk trappe som jeg vil gøre alt for at bevarer - inklusiv brække en arm på langs, så det pisser mig virkelig af at skulle lægge øre til en førsteklasses tredjerangs løsning. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også