Ovn installation

Hej eksperter! Jeg har forsøgt at koble en ny ovn til udtaget i væggen i mit køkken. Farverne passer sådan nogenlunde men der røg alligevel en sikring og når jeg tænder for ovnen lyser det rundt omkring ved knapperne. Her er et billede af hvordan ledningerne er sat i ovnen. 

Mvh. Malik
Hej eksperter! Jeg har forsøgt at koble en ny ovn... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Blot til info er der mere information her (Installering af ovn) Som er en tråd der blev oprettet for 3 år siden angående installering af ovn. Det ligner samme udtag og der bliver det blandt andet fastslået at du har ret i farverne Fabrin :-) På den anden side ville det undre at trådstarter sætter blå til blå eftersom man for 3 år siden konstaterede at blå er en fase. MalikF har du fået ny eltavle, eller er det stadig samme installation? :-)
Haha ja det rigtig og det er det samme, men der har så været en eller to indover siden og derfor ser det ud som det gør nu. Det er samme el tavle men kan det virkelig passe at den sorte i bunden ikke er jord? I væggen? Jeg skal nok lige tjekke efter med multimeteret hvilket jeg også er lidt i tvivl om hvad det skal stå på men det er pga hz tegnene. Er vi enige om det skal måle V Hz? Eller er jeg helt forkert på den? 

Mvh. Malik

et bedre overblik over udtaget i væggen ^

Mvh. Malik
Du skal måle på Volt området. Du vil for det meste skulle bruge Volt- eller Ohmområdet.

fase
Du har jo spurgt om det sammen for et par år siden, og der svarede jeg også, og det er stadig gældende.
Du har højst sandsynligt brændt noget elektronik af i dit komfur fordi du har monteret det forkert.
Du har monteret fase på din nul ledning og dermed har elektronikken i dit komfur fået 400v i stedet for 230v.
Det er derfor man altid måler for at være sikker.
Men hvis du monteret det efter de anvisninger du fik sidste gang og det så har virket så passer farverne jo.
Og det sorte kabel der kommer nede fra er en jord ledning.

Jeg får 4.5 v ? 

Mvh. Malik


Mvh. Malik
Hvad er de andre spændingsmålinger? Det er ikke nok med den ene spændingsmåling. Der er måske gået en sikring.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis