Installering af ovn.

HEJ!

jeg har virkelig brug for hjælp med installationen af en ny ovn jeg har fået hjem. 

ledningerne i væggen er 2 sorte hvor den ene sorte går ned og bliver til en tyk grå ledning og de andre har jeg sådan set styr på med 1 rød, 1 brun og 1 grå. kogepladerne virker som de skal men jeg kan simpelthen ikke få gang i ovnen? fra ovnen er der nemlig også 5 ledninger med farverne:

1 Gul/grøn, 1 brun, 1 grå, 1 blå og 1 sort.. 

jeg ville gerne tilføje et billede men ved ikke lige hvordan.. er nemlig ny.


tak! 


Mvh. Malik
HEJ! jeg har virkelig brug for hjælp med... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan sige det efter at have set hvordan ledninger sidder oppe øverst i sikringsgruppen . 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

El mand hvis du ser på det billede der blev lagt op af tilslutningen på det gamle komfur.

Her kan man se at jord ledningen er monteret sammen med den "tykke" sorte ledning, dette ligner et kabel der er trukket for sig selv, nok en 1x2,5, derfor tror jeg ikke at den røde er jord som den ellers godt kunne være.

Og det er da normalt at nullen er sort i den tids installationer.

Så det undre mig hvis du ikke har set sådan en farve kombinationen før, men igen en måling ville afsløre det rigtige svar med det samme...😉



Farverne passer præcis som jeg skrev tidligere.....

Blå-grå-rød er faser

Sort er nul

Og den sidste tykke sorte der er et kabel er jord.

Og komfuret er monteret korrekt, prøv med 3 sikringer i ved virker....ellers er ovn måske defekt...

Vi har fået skiftet den ene sikring og det var sgu nok den der var ovnen for med den her forbindelse så virker ovnen og de to kogeplader til venstre: 

så det er nok det tætteste vi er kommet på succes indtil videre  


Mvh. Malik
Annonce

nej det har jeg ikke set før. Der er 2 sorte hvoraf den ene er jord. Men korrekt at sort kan være nul fra den tid, men så burde den blå være mere mørkeblå. 

Men det virker nu så er alle glade.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

haha ja. men de to kogeplader til højre fungere ikke endnu.


Mvh. Malik

Du sætter 3 helt nye sikringer i, eller måler om der er 3 faser. henne i komfuret på 1 - 2 - 3 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis