Gyngende etageadskillese

Gennemgribende renovering skaber altid lidt ekstra grå hår - men her er jeg noget udfordret.
Eksisterende etageadskillelse med 45x195mm bjælker pr. 40 cm. er forstærket pr. 80 cm(hver 2. bjælke) med et UNP180.Årsagen til forstærkningen er at der har ligget en 60cm krydsfinerdrager på tværs af etageadskillesen, og denne var ønsket fjernet for øget lofthøjde.

De eksisterende bjælker er samlet med sømbeslag ca. 1/3 del inde på hver bjælke og tænker ikke denne samling er ret stærk i sig selv. Samlingen har passet med at den har ligget forholdsvis tæt på hvor at krydsfinerdrageren lå. Efter at vi tog denne ned, så blev gulvet meget levende og gyngende.

Der er som forsøg limet og skruet 2 lag 15mm krydsfiner på først 240cm og så en på 120cm over disse sømbeslag for at se om det afhjalp, det gjorde det ikke.

Ingeniør er ikke til meget hjælp.

Gode råd modtages så vi kan komme videre.

Mvh Dennis

Gennemgribende renovering skaber altid lidt ekstra... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt at vi kunne identificere problemet...så er det bare på med arbejdstøjet!  

Certificeret Statiker

Ingenioeren skrev den 26-02-2021 09:37:03

Fedt at vi kunne identificere problemet...så er det bare på med arbejdstøjet!  
Jo jo - men der er lige en omkostning jeg skal have afklaret med ingeniøren først.

Han har netop ringet og foreslået at jeg monterer et 45x195 i fuld længde på bjælker uden jern for at se om det afhjælper problemet. Udfordrede ham på at spændvidden sådan en ikke er ret stor og at jeg tvivler på effekten.

Du skal ikke forvente at ingeniøren betaler omkostningen, hvis det er det som du håber på. Udgiften ville være det alligevel, trods hans regnefejl. Det er normal kotume
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis