Ny brøndpumpe

Hej vi er på udkig efter en nu pumpe til vores brønd , da den gamle er stået af , den skal kunne lede spildevand ( inclu toilet vand) videre ud i vores kloak system , nogen i kan anbefale ?
Er lidt på bar bund , ved ikke helt hvem jeg skal spørge til råds 

Hej vi er på udkig efter en nu pumpe til vores... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jeg med på men der er et andet rør med nogle forskruninger på som kommer op og går ned igen jeg går ud fra at vandet skal ledes ind i det. Sådan er det i hvertfald på vores pumpe

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 24-02-2021 17:56:32

Det er jeg med på men der er et andet rør med nogle forskruninger på som kommer op og går ned igen jeg går ud fra at vandet skal ledes ind i det. Sådan er det i hvertfald på vores pumpe

Nårrh , ja pas 😅

Hvis du ser på side 4 i den manual som jeg linkede til så viser den at udløbsstudsen er koblet til et rør for videre afgang. Der maå være et eller andet på din pumpe som er gået i stykker. Hvis nu du spulede/ vaskede den så kunne man måske se hvordan det er.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Afløbstudsen på pumpen passer i en holder i bunden af pumpebrønden så den slutter “tæt” og kan trykke vandet op i pumperøret. Så pumpen skal stå nøjagtig når den sænkes ned igen ellers slutter det ikke tæt og så pumper den bare vandet rundt.
Det vil jo så også betyde at på en ny pumpe skal afløbsstudsen monteres over på og så passe igen i bunden af brønden ellers kan det ikke fungere.
Tænker du er bedst hjulpen ved at forsøge at finde ud af hvilken pumpebrønd det er eks. Uponor, watercare eller anden producent og så den vej finde en pumpe der passer.
Eller prøve at få den gamle pumpe repareret.

edit: er du forøvrigt sikker på det er din brønd og ikke forsyningens. Nogen steder er det forsyningens pumpebrønde da de ikke kan tilbyde at bortlede dit spildevand ved gravitation og så er det forsyningen der har vedligeholdelsespligten. Du kunne prøve at spørge der til at starte med ellers er det nok en lokal kloakmester du skal have fat i. 

Bare kald mig BBB 
kovas skrev den 24-02-2021 18:34:26

Hvis du ser på side 4 i den manual som jeg linkede til så viser den at udløbsstudsen er koblet til et rør for videre afgang. Der maå være et eller andet på din pumpe som er gået i stykker. Hvis nu du spulede/ vaskede den så kunne man måske se hvordan det er.

Men den virker helt fint , den slår bare ikke fra når den har ført vandet væk 🤷

Annonce
Big Bam Boo skrev den 24-02-2021 19:15:42

Afløbstudsen på pumpen passer i en holder i bunden af pumpebrønden så den slutter “tæt” og kan trykke vandet op i pumperøret. Så pumpen skal stå nøjagtig når den sænkes ned igen ellers slutter det ikke tæt og så pumper den bare vandet rundt.
Det vil jo så også betyde at på en ny pumpe skal afløbsstudsen monteres over på og så passe igen i bunden af brønden ellers kan det ikke fungere.
Tænker du er bedst hjulpen ved at forsøge at finde ud af hvilken pumpebrønd det er eks. Uponor, watercare eller anden producent og så den vej finde en pumpe der passer.
Eller prøve at få den gamle pumpe repareret.

edit: er du forøvrigt sikker på det er din brønd og ikke forsyningens. Nogen steder er det forsyningens pumpebrønde da de ikke kan tilbyde at bortlede dit spildevand ved gravitation og så er det forsyningen der har vedligeholdelsespligten. Du kunne prøve at spørge der til at starte med ellers er det nok en lokal kloakmester du skal have fat i. 

Okay , hvem skal jeg ringe til for at finde ud af det ? Hvis bare jeg kunne skifte svømmeren ville den virke fint , kan bare ikke komme ned til møtrikkerne i toppen 

Der er nok en form for alarm på systemet og der står måske også noget navn eller nummer på hvem der har monteret det?
Ellers tjek dine huspapirer. Der må være en ansøgning ifm med installationen, eller har kommunen den.
Eller spørg dit lokale spildevandsafdeling.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis