Ny brøndpumpe

Hej vi er på udkig efter en nu pumpe til vores brønd , da den gamle er stået af , den skal kunne lede spildevand ( inclu toilet vand) videre ud i vores kloak system , nogen i kan anbefale ?
Er lidt på bar bund , ved ikke helt hvem jeg skal spørge til råds 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kunne fortælle lidt om hvad du har. Pumper den ud i nogle sivestrenge. Er der nogle faste rør den skal passe på eller sender den videre i en slange. Den dag vores afløbspumpe ikke kan mere køber jeg en magen til for så er den lige til at skrue på det eksisterende system. Selvom den kan fås en masse billigere pumper Så ville jeg ikke rode med at skulle bygge rørsystemet om.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 24-02-2021 15:07:27

Måske du kunne fortælle lidt om hvad du har. Pumper den ud i nogle sivestrenge. Er der nogle faste rør den skal passe på eller sender den videre i en slange. Den dag vores afløbspumpe ikke kan mere køber jeg en magen til for så er den lige til at skrue på det eksisterende system. Selvom den kan fås en masse billigere pumper Så ville jeg ikke rode med at skulle bygge rørsystemet om.

Ja selvfølgelig , det er lidt sparsomt 😅 , vores nuværende pumpe står i bunden af vores brønd ( ca 2-3 meter nede , den pumper så vandet ( gråt?) Spildevand videre ud i nogen sive strenge , pumpen kan man bare hive op af brønden , den er desværre så gammel at jeg ikke rigtig kan se hvad den hedder osv , den bliver kørt ned over et langt rør , så den ikke vælter , det er det eneste

Det er ikke til at se det men den nye pumpe skal vel tilsluttes det rør der sidder til venstre på billedet. Den suger jo fra bunden hvordan er den tilsluttet til sivestrengene? Var det ikke den du var i gang med at skifte flyder på. Men der er så mange pumper til alverdens priser. For mig ville det være vigtigt at finde ud kapaciteten så den ikke bliver for lille. Og en der let kan tilsluttes det eksisterende system. Jeg kan ikke finde mit gamle indlæg men der var der en som havde et forslag som han syntes var så meget bedre end grundfos og som det havde været billigere at købe frem for en ny flyder, men der var det dovenskaben som vandt.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 24-02-2021 16:07:13

Det er ikke til at se det men den nye pumpe skal vel tilsluttes det rør der sidder til venstre på billedet. Den suger jo fra bunden hvordan er den tilsluttet til sivestrengene? Var det ikke den du var i gang med at skifte flyder på. Men der er så mange pumper til alverdens priser. For mig ville det være vigtigt at finde ud kapaciteten så den ikke bliver for lille. Og en der let kan tilsluttes det eksisterende system. Jeg kan ikke finde mit gamle indlæg men der var der en som havde et forslag som han syntes var så meget bedre end grundfos og som det havde været billigere at købe frem for en ny flyder, men der var det dovenskaben som vandt.

Det du kan se til venstre , er den "holder" man kører ned over det lange rør i brønden , så den ikke vælter ? Tror jeg,den er ikke tilsluttet noget som helst ,man kan bare tage den op ,den skal bare køres ned over det rør , kan lige prøve at tage et billede

Annonce
Det lyder som en interessant tilslutning.  Vandet skal vel væk på en eller anden måde?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 24-02-2021 16:07:13

Ved ikke om det skal være med kværn , kan se lidt toilet papir men ikke pøller 

kovas skrev den 24-02-2021 16:39:19

Det lyder som en interessant tilslutning.  Vandet skal vel væk på en eller anden måde?

Fandt dette skilt på den

kovas skrev den 24-02-2021 17:30:15

Hej jeg tror det er den her pumpe https://www.automatedenvironmentalsystems.co.uk/wp-content/uploads/2019/04/AES-Sulzer-ABS-MF-Submersible-Pump-User-Manual.pdf
Men hvordan vandet kommer fra pumpen og op i det rør som man ser på billedet ned i brønden forstår jeg ikke. Det er med kværn.

Det skal ikke op i røret :) , det er bare en slags guide pind , som man kører pumpen ud over , så den står korrekt nede i brønden , altså så den skyder vandet den rigtige vej , og ikke vender modsat 😅

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis