Presse kemisk træ ned i hul

skal Have presset noget kemisk træ ned i et træhul hvor skruen ikke tager fat mere. Det er ved en ruko kasselås på en dør..

jeg vil ikke bruge japanerspartel men et finere arbejde ved at sprøjte det ind i hullet.
Hvordan kan man lige sætte cremen ind i en sprøjte ? Kan man bruge en sprøjtepose til kager i stedet?
Tak.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
17916 7480
Man kan købe sprøjter på apotek. Hive stempel helt op og af. Så kan man fylde noget ned i den. Er det en tyk creme så dur det nok ikke med kanyler. Måske kan det fortyndes lidt.
Jeg har med brugt metoden med god held i forbindelse med trælim. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Den hurtige hingst
Den hurtige hingst Trådstarter
52
AskH. skrev den 21-02-2021 18:23:38

Den nemme men dyre løsning er sådan en her

https://www.lavprisvvs.dk/fischer-injektionsdybel-fill-fix-25-ml-1000132013

Jeg har brugt den med stor succes i både væg og træ. Der følger forskellige spidser med til sprøjten og det er hurtigt skruefast så man kan komme videre. 

Fedt. Vidste ikke at det eksisterede. Det vil jeg kigge på. Det var mere fordi jeg havde kemisk træ liggende i kælderen.

Annonce
Den hurtige hingst
52
Den hurtige hingst skrev den 21-02-2021 19:41:14

AskH. skrev den 21-02-2021 18:23:38

Den nemme men dyre løsning er sådan en her

https://www.lavprisvvs.dk/fischer-injektionsdybel-fill-fix-25-ml-1000132013

Jeg har brugt den med stor succes i både væg og træ. Der følger forskellige spidser med til sprøjten og det er hurtigt skruefast så man kan komme videre. 

Fedt. Vidste ikke at det eksisterede. Det vil jeg kigge på. Det var mere fordi jeg havde kemisk træ liggende i kælderen.

Ask, skal man skifte blanderør efter hver brug ? har du også erfaringer med NKT's egen fill fix eller biltemas kemisk træ som også kommer med blanderør ?

ev elmand
ev elmand
17916 7480
Jeg kan se at tuben er todelt. Så det er helt sikkert at man skal skifte blanderrør. Det er som 2 komponent lim, når de 2 dele er blandet så hærdet det, og det sker også i blanderør.
kan man få det indført på anden måde kan man trykke det ud uden blanderør og så blande det ude på et stykke plast f.eks. og så bruge det derfra 

m.v.h. Erik
Den hurtige hingst
52
ev elmand skrev den 21-02-2021 23:34:18

Jeg kan se at tuben er todelt. Så det er helt sikkert at man skal skifte blanderrør. Det er som 2 komponent lim, når de 2 dele er blandet så hærdet det, og det sker også i blanderør.
kan man få det indført på anden måde kan man trykke det ud uden blanderør og så blande det ude på et stykke plast f.eks. og så bruge det derfra 

Ja netop men det er mere svineri hvis man skal til at blande det i en skål for så at spartle det på.

Det er de 2 skruer i slutblikket på en Ruko kasselås. Hullerne er ikke mange mm store i diameter.
Annonce
AskH.
AskH.
1082 2860

Ja klart blanderøret dør (der følger to med per tube)

Som jeg skrev er det en dyr løsning også fordi tuben kun kan bruges få gange. Tilgengæld er den virkelig nem :-)

Ask
Den hurtige hingst
52
AskH. skrev den 22-02-2021 06:53:31

Ja klart blanderøret dør (der følger to med per tube)

Som jeg skrev er det en dyr løsning også fordi tuben kun kan bruges få gange. Tilgengæld er den virkelig nem :-)

ok. tak.

ev elmand
ev elmand
17916 7480
Når du har brugt blanderør til dit aktuelle projekt, så kan du måske bruge limen på et andet projekt med blandemetoden på et stykke pap / plast eller andet engangs så på den måde er der ikke en skål der skal gøres ren  

m.v.h. Erik
Den hurtige hingst
52
ev elmand skrev den 22-02-2021 21:34:46

Når du har brugt blanderør til dit aktuelle projekt, så kan du måske bruge limen på et andet projekt med blandemetoden på et stykke pap / plast eller andet engangs så på den måde er der ikke en skål der skal gøres ren  

Det er en mulighed ja. Man får dog mere for pengene ved alm kemisk træ fra plastic padding men det kommer ikke med rør. Tror det er omkring de 200 ml for samme pris hvor man kun får 24 ml i dem med blanderør. 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her