Defekt svømmer dyk pumpe

Hej , vores svømmer på vores spildevandspumpe er defekt , kan de betale sig at få den lavet ( kan man evt selv ) eller bare købe en ny pumpe ? Problemet er den kører hele tiden , tar man den op og banker den lidt ned i jorden stopper pumpen


 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en 230 volt pumpe, er det flyderen der er defekt..
Undersøg prisen på en ny pumpe, inden du begynder at reparere på den gamle.
Men start med at gøre flyderen helt ren, for fedt og skidt, måske det er nok.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 19-02-2021 19:40:39

Hvis det er en 230 volt pumpe, er det flyderen der er defekt..
Undersøg prisen på en ny pumpe, inden du begynder at reparere på den gamle.
Men start med at gøre flyderen helt ren, for fedt og skidt, måske det er nok.
 
Flyderen er det den blå ? ( Jeg kalder svømmeren 😅 ) skal man skilde den ad og rense den ?

 


 

Kært barn, mange navne  
Tror ikke du kan adskille den, bare en grundig udvendig rengøring..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 19-02-2021 20:18:10

Kært barn, mange navne  
Tror ikke du kan adskille den, bare en grundig udvendig rengøring..

 Men er det ikke "kuglen" indeni flyderen der registrere om den skal slukke/tænde , tvivler på en rengøring udenpå vil løse problemet desværre :(


 

Kan ikke helt se hvordan din flyder, er opbygget, men normalt skal den flyde når der er meget vand i brønden, og er den fuld af skidt kan det have indvirkning på funktionen.(den bliver for tung til at kunne flyde)
Men der sidder jo en kontakt inde i flyderen, er den defekt, skal der en ny flyder, eller pumpe til.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hvis pumpen kører hele tiden, og du skal give svømmeren et dunk mod jorden for at stoppe, er det svømmere, der er i stykker. Den kan ikke repareres. Inden du ofrer penge på en ny svømmer, så find lige prisen på en ny pumpe. Den er jo også slidt.

fase
Hvordan finder jeg ud af hvilken pumpe jeg skal købe 😅

 

Ved at google efter kapacitet, men søg evt efter dykpumper med indvendig svømmer. Feks Grundfos

Sidste år ved denne tid havde jeg en tråd om min grundfoss pumpe. det var osse flyderen viste det sig. Da jeg savede flyderen op viste det sig at der alligevel var kommet fugt ind i selve flyderen. På den kunne man få en ny flyder plug and play, dvs med stik, men den var egentlig alt for dyr, men jeg købte den alligevel. Bagefter fik jeg et link til en flyder til 250kr, men her skulle jeg så klippe ledning over og samle med krympeflex og være sikker på at det blev tæt. Så  er du til krympeflex mm og er det en dyr pumpe så prøv det. Ellers en ny. Hvad bruges den til?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 20-02-2021 08:16:38

Sidste år ved denne tid havde jeg en tråd om min grundfoss pumpe. det var osse flyderen viste det sig. Da jeg savede flyderen op viste det sig at der alligevel var kommet fugt ind i selve flyderen. På den kunne man få en ny flyder plug and play, dvs med stik, men den var egentlig alt for dyr, men jeg købte den alligevel. Bagefter fik jeg et link til en flyder til 250kr, men her skulle jeg så klippe ledning over og samle med krympeflex og være sikker på at det blev tæt. Så  er du til krympeflex mm og er det en dyr pumpe så prøv det. Ellers en ny. Hvad bruges den til?

 Den bruges til at lede vores spildevand fra huset videre ud til resten af brøndnettet og væk , hvor købte du den flyder ? Kan godt arbejde med krympe flex


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis