Defekt svømmer dyk pumpe

Hej , vores svømmer på vores spildevandspumpe er defekt , kan de betale sig at få den lavet ( kan man evt selv ) eller bare købe en ny pumpe ? Problemet er den kører hele tiden , tar man den op og banker den lidt ned i jorden stopper pumpen


 

Hej , vores svømmer på vores spildevandspumpe er... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frisk skrev den 20-02-2021 06:46:45

Ved at google efter kapacitet, men søg evt efter dykpumper med indvendig svømmer. Feks Grundfos

 Hvordan regner jeg mig frem til hvilken kapacitet vi skal bruge 😅


 

Det var den her jeg fik anbefalet ​Flyder​​​  Efter at jeg havde købt den dyre  Så jeg har ikke selv prøvet den. Min pumpe er osse til spildevand ud i sivestrengen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
S. Fabrin skrev den 20-02-2021 08:33:40

Prøv at se om der ikke er et typeskilt på den gamle pumpe. Strømforbruget giver også et godt fingerpeg om kapaciteten.

 Har prøvet at kigge , kan sku ikke finde noget 😅


 

kovas skrev den 20-02-2021 08:16:38

Sidste år ved denne tid havde jeg en tråd om min grundfoss pumpe. det var osse flyderen viste det sig. Da jeg savede flyderen op viste det sig at der alligevel var kommet fugt ind i selve flyderen. På den kunne man få en ny flyder plug and play, dvs med stik, men den var egentlig alt for dyr, men jeg købte den alligevel. Bagefter fik jeg et link til en flyder til 250kr, men her skulle jeg så klippe ledning over og samle med krympeflex og være sikker på at det blev tæt. Så  er du til krympeflex mm og er det en dyr pumpe så prøv det. Ellers en ny. Hvad bruges den til?

 Måske denne ?

https://progrossist.dk/produkt/grundfos-niveauafbryder-toemning-5-meter-ledning/?gclid=EAIaIQobChMIysj0gJyU7AIVnN4YCh1RJgtFEAQYASABEgIUpPD_BwE


 

Ja det var den jeg indsatte et link til i mit sidste indlæg  Flyder.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis