Varmtvand Utæt oliefyr

Hej
Har lige opdaget at der løber varmt vand ud fra røret i midten af billedet. Kommer indefra kedlen ?
Er der nogen kloge mennesker der kan sige mig hvad det betyder,, ifh til evt reparation ,!
Tak
Hej Har lige opdaget at der løber varmt vand ud... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvad er så erstatnings alternativet til at udskifte oliefyret, da der vil gå flere år inden fjernvarmen kommer til mig,!
Det er kun hvis du kan blive koblet på enten naturgas eller fjernvarme, at det er ulovligt at sætte nyt oliefyr ind.
Hvis du ikke kan blive koblet på en af disse to ting, så må du gerne sætte et nyt oliefyr ind.
Ok fint,, så har jeg lidt info at gå videre med, tak for ingo
Ha en go aften
Du skriver røret midt i billedet, men hvilket mener du, - der er ret mange rør midt i billedet   
Man kan se vandet løbe ned ad frontpladen under røret.  
Annonce
Hmm, ok, så det er røret under anoden ?
Hvis du aldrig har kontrolleret anoden, så er der en vis risiko for at varmtvandsbeholderen i fyret er tæret, desværre.
Men det kan også bare være røret, der er tæret der hvor det er skruet ind, - og så kan du være heldig at det kan skiftes. Er røret til det varme brugsvand, eller er det til radiatorer ?
Er røret til det varme brugsvand, eller er det til radiatorer ?
Det ved jeg ikke, men fyret kører lige nu både til brugsvand og radiator
Jeg har aldrig efterset anoden,!
Er det for sent at udskifte anoden, hvis varmtvandsbeholder er tæret og utæt, eller vil en ny anode kunne hjælpe!
En ny anode vil ikke hjælpe, hvis selve varmtvandsbeholder er utæt, - dens funktion er at modvirke tæring, den kan ikke helbrede, desværre.
Ok tak for hjælpen
Så må jeg nok ha fat på oliefyrsmanden
Og høre om han vil skifte beholderen.
Oh checke anoden.
Han skal nok lige se på det, før han farer ud og bestiller en ny beholder hjem, det kan jo også være selve kedlen, som er færdig. 
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis