Varmtvand Utæt oliefyr

Hej
Har lige opdaget at der løber varmt vand ud fra røret i midten af billedet. Kommer indefra kedlen ?
Er der nogen kloge mennesker der kan sige mig hvad det betyder,, ifh til evt reparation ,!
Tak
43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
alt efter hvor gammel kedelen er , kan det være tæret i det tilfælde er det en anden opvarmningsform , da det ikke længere er lovligt at sætte en ny oliekedel op
du kan jo også være så heldig at det bare er dårligt pakket rør , så er det en lille operation
Det ca 20 år gammel kedel
Men hvis det bare er en utæthed, er det jo inde bag rør og frontplade!
Det ligner en større operation !
hvis det bare er pakgarnet på røret skal du ikke have skjoldet af , men med den alder er der stor chance for at det er kedelen
så må du til at overveje hvad du så vil have , der er flere muligheder alt efter hvor du bor , og hvad du har af plads , men en ting er sikkert , det bliver en dyr udskiftning
er kedlen utæt kan den muligvis svejses indefra , men det holder max ½ år , før den er utæt igen , så det er lidt spildt at ofre det nu
pakgarnet
Ok. Men vandet kommer inde bag fra frontpladen
Så det er ikke noget jeg umiddelbart kan selv skille ad, for at komme ind og se der hvor utætheden er,
Jeg bor i Vangede hvor man lægger fjernvarme
Bare ikke på min vej da den ligger yderligt i planen.
Så det skal laves ellers udskiftes til noget andet, ups. Det ka blive dyrt
Annonce
Hvad koster det hvis det kedlen der skal skiftes!
Brænderen er helt ny.
ja , det bedste for dig ville jo være fjernvarme så
få en smed til at se på det , du kunne jo være så heldig at han kan lave det , så det kan holde til fjernvarmen er der
Mange tak for svar
problemet er at du ikke må sætte en ny kedel ind når det er olie , det er ulovligt , og smedem må ikke sætte den op , samt du kan aldrig få den godkendt af skorstensfejeren
Ohh, det var ikke så godt.
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis