Syn af bil - hvad så?

Hej
Jeg skal for første gang have min bil til syn.
Anbefaler man få bilen tjekket hos mekaniker først, eller blot bagefter?
Det eneste jeg lige ved der er, er at bagklappen ikke kan holdes helt oppe længere. Det døde
da jeg åbnede det i frostvejr.
Vh Bodil
Hej Jeg skal for første gang have min bil til syn.... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men man har en måned til at udbedre fejlen. Der er lissom ik nogen som kan kontrollere hvad man laver i det tidsrum. men i princippet så må man ik køre andre steder hen. Jeg ville nok ta det stille og roligt alt efter hvad som er galt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kære Bodil

Jeg håber du er blevet klogere🙂
Afhængig af, hvilken stand du tænker bilen er i, kan du jo vælge enten at lade din mekaniker rende den igennem, og endda syne den.. eller du kan vælge blot at dreje forbi en synshal, med de risici der så rigeligt er blevet gjort rede for 😄

Hvis du har en mekaniker du har tillid til, ville jeg overveje at lade ham klare det.
Synet handler jo om sikkerhed, både for dig og for dine medmennesker i trafikken. Hvis ikke den går igennem, er det fordi den ikke vurderes sikker.. Det er der nogle eksperter der har vurderet, så kan man jo diskutere alvorligheden af eventuelle fejl, men ud fra de kriterier der er sat er det som det er.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er rigtig god ide selv at køre den til syn. Siden synshaller blev privatiseret er der langt de fleste blevet en rigtig god service. Det vil sige at synsmanden taler til dig og rådgiver dig om småting som han mener går nu men hvis der ikke gøres noget så går den måske sikkert ikke næste gang. Eller han anbefaler at du får laver undervogn behandling eller andre ting.
Så det er alene turen værd.
Jeg har flere gange været til syn, og det har i nyere tid altid været en god oplevelse.
Har du en gammel spand med meget rust, defekte bremser eller lignende så kan man risikere at du får kørselsforbud derfra. Men så ved du det helt sikkert på forhånd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis