Mangler ovnomskifter til et gl. Siemens komfur 15-20 år

Hej. Der skulle vel ikke være nogen, der kan hjælpe mig med ovenstående. Kom til at knække stangen, der sidder inden i den "knap" man tænder ovnen med. Har fundet frem til, at denne stang er en del af ovnomskifteren. Desværre produceres denne ovnomskifter ikke mere, så derfor søger jeg med lys og lygte eft. en sådan. Tænker at de nok har brugt denne ovnomskifter i mange af Siemens modeller fra dengang. HAr en liste over modeller, der skulle have en sådan ovnomskifter.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et billede og meget gerne typen på ovnen, vil det være lettere at finde en omskifter. Hvordan knækker man akslen i omskifteren uden vold. Typen finder du om ikke andre steder så på bagsiden.

fase
Jeg er ret sikker på at denne type omskifter også bruges i andre fabrikater og modeller.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-02-2021 19:57:55

Jeg er ret sikker på at denne type omskifter også bruges i andre fabrikater og modeller.

Det er vi enige om, men hvilken. Har du en ide?

fase
Det var for at " berolige " tråd-starter. Først når tråd-starter kommer med billede eller komfur type er det muligt at komme videre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-02-2021 20:14:39

Det var for at " berolige " tråd-starter. Først når tråd-starter kommer med billede eller komfur type er det muligt at komme videre.

Det er vi enige i. Hvordan kan man brække  akslen i omskifteren. Det har jeg aldrig været ude for. Nå, men der kan skrives tykke bøger, om det jeg ikke ved, og det jeg ved kan stå bag på et frimærke (ingenting)   .

fase
Annonce
Hvor er det dejligt, at få svar...

Ikke så svært, at knække akslen - vel også derfor, at de stoppede med at lave denne reservedel - at den ikke var robust nok. Lige siden køb, har vi døjet med at de her skub ind og så ud-knapper(børnesikring), som vi skruer på, når vi skal tænde plader ell. ovn - da røg den her fjeder af, som sørger for, at man kan trykke dem ud og ind. De blev så løbende repareret, men til sidst opgav vi og lod bare knapperne være ude. Men når så fjederen ikke holder dem på plads, så ryger knappen let ud af den stang, de sidder på - den til ovnen, er så ovnomskifteren, den sidder fast på. Og pludselig, da vi så drejede knappen til ovnen, drejede denne stang ikke ordentligt med og så knak det plastikrør, som stangen sidder fast på (Plastikrøret er en del af ovnomskifteren, som går ud igennem fronten på komfuret).

E-nr. på komfur: HL 54426 EU/01
Det kunne måske være denne her, men iøvrigt da en hamper pris Link
Måske den gamle knap kan limes fast ????

Vi prøver igen, i morgen --
 Reservedelen skulle hedde 17 1122

Den gl. kan ikke limes fast, idet plastikrøret inde i stangen, som knappen skal sidde på, er knækket og jeg tror ikke, at en limning kan holde til, at man drejer knappen rundt.
Hvis reservedelen hedder 171122 så er den her, men sæt dig ned inden du klikker på linket. Ring til Siemens og forklar dem sagen.
Reservedele​​​

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis