Væghængt toiletstativ støbt fast i gulv

Jeg har en håndværker gående der, grundet opførelse af gulvvarme, skal støbe et nyt gulv på vores toilet hvorefter der skal sættes et væghængt toilet op. Håndværkeren har netop foreslået at vi sætter stativet til toilettet fast i det gamle gulv så stativet bliver støbt ind i det nye gulv. Umiddelbart tænker jeg at det er en dum idé at støbe stativet fast i det nye gulv, men er der egentligt nogle grunde til at det ikke er en ok idé?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
God ide...Når lokummet så ikke virker mere, så skifter man bare hele badeværelset     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 08-02-2021 18:05:36

Velkommen til.
God ide...Når lokummet så ikke virker mere, så skifter man bare hele badeværelset     

Nu kan man jo skære stativet ned til gulvet, så et nyt badeværelse er lidt af en overdrivelse. Men måske der er nogen der har et fagligt argument til, hvorfor man ikke bør gøre det, hvis det altså ikke er helt ok at gøre.

Der er intet godt argument for, at støbe det fast i gulvet inden. Gør det nu bare rigtigt og som det er beregnet til :D Om du skal bruge de 15 min. ekstra til den tid, er nok ikke det store problem

En god grund er, at det ikke er hvad producenten anbefaler.

Producenten har specificeret flere løsninger på montering af stativet, i en detaljeringsgrad din håndværker burde kunne forstå.

At støbe den fast er ikke en af dem. 

Elektronikteknikeren
bibihest skrev den 08-02-2021 19:03:21

Der er intet godt argument for, at støbe det fast i gulvet inden. Gør det nu bare rigtigt og som det er beregnet til :D Om du skal bruge de 15 min. ekstra til den tid, er nok ikke det store problem

Nu er det ikke mig der skal bruge de ekstra 15 minutter, men derimod den håndværker jeg har gående. Men ikke desto mindre så er håndværkerens argument netop at det er det rigtige at gøre.

Når jeg læser inde på Geberits egen hjemmeside ser det umiddelbart også ud som om at benene er under kvote 0.

Men jeg er ikke selv den store håndværker og intuitivt synes jeg det virkede som en dum ide at benene var støbt fast, men sådan som jeg læser Geberits egen anbefaling ser det ud som om at det netop er det rigtige at gøre. Eller tager jeg fejl?
Jeg leder som sagt efter et argument for hvorfor man ikke bør gøre det, men dit argument om at det ikke er det rigtige at gøre stemmer så vidt jeg kan se ikke overens med Geberits egne anbefalinger, men jeg kan selvfølgelig tage fejl af tegningen
Annonce
Gregeren skrev den 08-02-2021 19:24:32

En god grund er, at det ikke er hvad producenten anbefaler.

Producenten har specificeret flere løsninger på montering af stativet, i en detaljeringsgrad din håndværker burde kunne forstå.

At støbe den fast er ikke en af dem. 

Som jeg lige har svaret bibihest, så ser det for mig ud som om at producenten netop anbefaler at støbe det fast?

Eller er det blot mig der ikke kan tyde en sådan tegning?
Jeg leder stadig efter en grund til at det ikke skal gøres, men jeg læser det blot som om at producenten netop anbefaler at støbe benene ind i gulvet
Jeg vil give dig ret i man kan ifølge tegningerne, men jeg kan ikke se nogen grund til, man skulle gøre det, når man laver nyt.

Tegningen viser blot at man kan støbe dækket op imod cisternen, men det er med forpladen på, så der støbes op ad denne. 

Elektronikteknikeren
Det er manualen du skal kigge i, og ikke et tilfældigt billede.

Link til manual ​​​

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 08-02-2021 21:55:45

Det er manualen du skal kigge i, og ikke et tilfældigt billede.

Link til manual

Nu er det ikke et tilfældigt billede, men et billede fra Geberits egen hjemmeside og dertil er det selv samme billede der er på side 2 i manualen. Men ikke desto mindre har jeg svært ved at se forpladen på tegningen? Hvor kan du se henne at der skulle være en forplade?

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også