Radiator bliver ikke varm

Hej. Jeg har en enkelt radiator i huset, som ikke bliver særlig varm medmindre jeg skruer rimelig højt op på fremløbstemperaturen på gasfyret. De andre 8 radiatorer har ikke problemer. Kan dette løses på nogen måde? Der er tale om den radiator, der er længst væk fra gasfyret. Gasfyret står i kælderen og radiatoren med problemet er helt oppe på førstesal og altså længst væk.
Hej. Jeg har en enkelt radiator i huset, som ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er denne ventil vi taler om, og ikke den du viser på det sidste billede.
Den sidst viste er ikke den samme som den på billedet herover. Måske er det ikke samme fabrikat. Sæt et billede af ventilen ind.
Pakdåsen kræver ikke noget specielt værktøj udover en skiftenøgle/svensknøgle.

fase

Den hvide foroven er den jeg har taget ud, men hvor stiften fortsat bliver siddende.
Jeg kan ikke finde manualen på din cirkulationspumpe, men på pumpens forside fremgår det at der er 2 indstillinger. Er pumpen indbygget i f.eks. et gasfyr vil jer tro at fyrets styring også styrer pumpen.

Søren O
Det er ikke en Danfoss ventil, men det ligner en Taco ventil. For at undgå en større vandmængde på gulvet, må vi håbe der kommer en med indsigt i Taco ventiler. Du kan også prøve at søge på tegninger af ventilen.

fase
Annonce
Helt i orden. Mange tak :)
Vil det egentlig være muligt at udskifte hele den del, som pakdåsen sidder i? Altså den del, der er lidt større end selve pakdåsen, som pakdåsen sidder i, så man ligeledes også får ny pakdåse? Jeg kan nemlig slet ikke få løsnet den pakdåse. Den sidder helt fast!

Og hvad hedder den del?
Hvis vi taler om Danfoss ventilen, kan jeg ikke forstå, at du ikke kan få pakdåsen løs ved at dreje den mod uret med en rigtig indstillet skiftenøgle eller en fastnøgle nr. 10. Pakdåsen sidder i ventilen, så det er den, der skal skiftes, hvis du ikke kan få pakdåsen løs. Ventilen kan ikke skiftes uden at tappe vandet mere eller mindre af anlægget.

fase


Er det muligt blot at skifte denne, som den sorte ting peger på inkl. en ny pakdåse? Den kan jeg nemlig nemt skrue løs.
Nej enten skifter du pakdåsen eller ventilen. Hvad har du brugt til at prøve at skrue pakdåsen løs med, den ser ud som om du har brugt en tang eller en vandpumpetang. Sekskanten er fuldstændig kvæstet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis