Radiator bliver ikke varm

Hej. Jeg har en enkelt radiator i huset, som ikke bliver særlig varm medmindre jeg skruer rimelig højt op på fremløbstemperaturen på gasfyret. De andre 8 radiatorer har ikke problemer. Kan dette løses på nogen måde? Der er tale om den radiator, der er længst væk fra gasfyret. Gasfyret står i kælderen og radiatoren med problemet er helt oppe på førstesal og altså længst væk.
Hej. Jeg har en enkelt radiator i huset, som ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kigger lige, når jeg kommer hjem i aften. Tak til jer begge foreløbig :)
S. Fabrin skrev den 08-02-2021 11:31:04

Membranen sidder inde bag pakdåsen og er den del der åbner og lukker for gennemstrømningen i ventilen.
Du kommer til den ved at demontere termostaten, som sikkert i din model termostat bliver holdt fast af et plast spændebånd, der er skruet fast med en kærvskrue.
Dernæst skruer du pakdåsen af messing ud. Der kan komme en smule vand ud, så hold en klud under.
Du stikker nu en stump genstand ind gennem hullet og masserer membranen lidt. Når du kan mærke, at radiatoren bliver varm er ventilen fuldt åben. Vent et par minutter og skru så pakdåse og termostat på igen.

 


Er det denne? Og skal jeg skrue den helt af?
Det er den sekskantede del du skal skrue ud. Membranen sidder bag den. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 08-02-2021 19:28:32

Det er den sekskantede del du skal skrue ud. Membranen sidder bag den. 

 Altså den lille ved stiften?

Søren O skrev den 08-02-2021 11:41:39

På siden af din pumpe sidder der en sort box hvor tilslutningsledningen går ind. Sidder der ikke en justeringsknap i låget til boxen?

 


Nej, medmindre låget skal åbnes?
Nej, låget skal under ingen omstændigheder åbnes.

fase
Er det meningen at selve stiften også skal med ud? Den sidder nemlig fast deri? Kan sagtens bevæge den ind og ud og til siderne, men er lidt bange for at hive for hårdt of ødelægge noget?
Kommer stiften ikke med ud, når du skruer pakdåsen ud? Det ser vi gerne et billede af. Normalt følger stiften med ud, når pakdåsen skrues ud.

fase


Det er dog ikke den samme radiator som før, men en anden med lidt samme udfordring.

Den første radiator kunne jeg simpelthen ikke få løs, så der må jeg lige skaffe noget bedre værktøj til.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis