Vand ved Velux vindue.

Jeg har sådan 3 Velux GGU MK08 vinduer i mit hus.
2 vender mod nord og en mod syd.

De 2 mod nord giver mig lidt hovedbrud, for der ligger altid vand i bunden af vinduesrammen, som ses når man åbner dem. Der er aldrig noget i vinduet mod syd.
Vandet kan til tider flyde over og trænge ind, hvilket har bevirket at mindst en vindueskarm er ødelagt.
Det kan undgås ved, at jeg tørrer karmen i bunden flere gange om dagen, men det virker ikke som en holdbar løsning.

Hvad kan være galt?
Vinduerne er ca. 6 år gamle og isat af en lokal tømrer.

Der er ikke umiddelbart manglende skruer eller urenheder omkring vinduerne som skulle kunne gøre, at vandet ikke kan løbe af.

Mvh Lars
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondens. Mere udluftning i rummet med de vinduer
Tak for svar, det er et godt bud.

Dog tror jeg ikke helt på kondens ideen.
De to vinduer er i et børneværelse, det ene har problemer med vand, det andet ikke.
Det andet "problem vindue" sidder i et ubenyttet værelse selvfølgelig opvarmet.

Jeg tænker om det er et justeringsspørgsmål, altså at gummilisten i bunden ikke kommer ordentligt i kontakt me rammen?
Kan de justeres?

Mvh Lars

Det er kun i koldt vejr....?
Håndtaget til at åbne vinduet med, skal være lukket, og helt tæt. Tjek tætningslister ved denne. Utætheder her, giver kondens der løber ned i bunden og over, fuldstændig som i dit tilfælde. 
Jeg står lidt med samme problem. Det er kommet i år og har ikke været et problem tidligere. Jeg har tømmeren ude og kigge på det men han fandt ikke nogen fejl. Jeg googlede lidt og fandt en folder som Velux har lavet. I den står der at man skal efterspænde skruerne min 1 gang årligt og skifte pakningerne når de bliver stive. Måske er det der kan være problemet.
Det er ikke kun i koldt vejr, det sker hele året.
Det var selvfølgelig en oplysning der var værd at have med.

Jeg synes ikke at det ene vindue lukker med samme "overbevisning" som de andre, som om det klemmer lidt inden det lukker helt i. Derfor spurgte jeg også til justering, er det mon muligt?
Det føles ikke som om det lukker helt til.

I og med vinduerne kun er ca. 6 år gamle, havde jeg ikke tænkt om listerne kunne være færdige.
Det ville jeg så også synes var tidligt. De virker fine og bløde endnu.

Skruerne vil jeg prøve at se efter, men da mine er nyere end 2012, så er det nok ikke problemet.
Jeg vil dog gå dem efter for løse skruer.
Prøv at holde vinduet på klem, således at du kan se om vinduet og karmen flugter i bunden og at det lukker ens i begge sider. Hvis tagfladen ikke er helt ret så skal vinduet klodes op, således det lukker korrekt. 
Hej. Jeg har det helt samme problem med mine velux vinduer (78x140), som er knap et år gamle. Der er svag varme på rummet hvor der er ialt 5 stk. Der er lidt vand i bunden af karmen (der hvor vinduet lukker ind mod), men det er kun ved det ene at der kommer lidt vand ind i det ene hjørne. Jeg har mildest talt haft et mareridt af en oplevelse med tømreren som satte nyt tag og vinduer i, så jeg skal samle lidt information inden jeg kontakter det forfærdelige menneske...(bp-byg i Odense) -undlad at bruge de mennesker! Vi har måtte hyre en anden tømrer til at færdiggøre projektet! 




Mvh BL
Zakken eller Brian, fandt I en løsning på det her problem med jeres ovenlysvinduer? Jeg har nemlig lige fået samme problem..
Jeg fandt aldrig ud af det.
Jeg sørgede for at tørre af, sommetider flere gange om dagen i vinterperioden. 

Det er underligt at der ingen hjælp er at hente hos Velux. 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis