Vand ved Velux vindue.

Jeg har sådan 3 Velux GGU MK08 vinduer i mit hus.
2 vender mod nord og en mod syd.

De 2 mod nord giver mig lidt hovedbrud, for der ligger altid vand i bunden af vinduesrammen, som ses når man åbner dem. Der er aldrig noget i vinduet mod syd.
Vandet kan til tider flyde over og trænge ind, hvilket har bevirket at mindst en vindueskarm er ødelagt.
Det kan undgås ved, at jeg tørrer karmen i bunden flere gange om dagen, men det virker ikke som en holdbar løsning.

Hvad kan være galt?
Vinduerne er ca. 6 år gamle og isat af en lokal tømrer.

Der er ikke umiddelbart manglende skruer eller urenheder omkring vinduerne som skulle kunne gøre, at vandet ikke kan løbe af.

Mvh Lars
Jeg har sådan 3 Velux GGU MK08 vinduer i mit hus.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se evt. den her tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/246147/s/utaet-velux-vindue?ldsref=notification#643203
Hej igen. Ja jeg snakkede med Velux (tekniker) han guidede mig i telefonen og vi fandt frem til at det var en lille grå tætningsliste som var lidt bøjet i enderne af flere vinduer. Der kommer en Glarmester og laver et andet vindue der er en flænge i og samtidig skifter de lister. Jeg kan sende et billede af dem når jeg kommer hjem senere. Denne utætte liste er skyld i at der kan trænge varme og derved dannes kondens i midterrammen af vinduet. Når så bunden er fyldt op med kondensvand flyder det ind af bunden på vinduet. 

Mvh BL
Nøjagtig samme problem hos mig, lyder det til. Du må meget gerne tage nogle billeder og lægge dem op. Det vil være til stor hjælp! Det er jo lidt af en hovedpine, at der sådan render vand ned. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis