Varmepumpe iset til

Var lige en tur i sommerhuset og kontrollere diverse og bemærkede så, at varmepumpen, som er sat til 8 grader døgnet rundt, var helt iset til i udluftning på siden og bagpå, som på billederne.
Er det almindeligt, at de kan fryse sådan til? Umiddelbart virker den upåklageligt, men tænker bare lidt, at der er vel en grund til, at der er disse udluftningshuller.

Kurt B. Andersen
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har arbejdet tæt på en ude del.  Den blev også iset til for kort efter at ændre lyd, og i løbet af kort tid smeltede det. Jeg er sikker på at væsken på en eller anden måde blev vendt så den kortvarig blev varmet op. Det man også kalde afrimning.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når udetemperaturen ikke er lavere i øjeblikket, er luftfugtigheden stadig meget høj, hvilket gør at din udedel nemt iser til. Havde vi haft vedvarende frostvejr havde det ikke været noget problem. Din udedel vil automatisk af-ise. Det plejer at fjerne det værste is. Alternativt kan skylning med vand fra vandslangen fjerne isen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Dæk den over med en kasse
Frisk: Den må du lige forklare.

Søren O
tror sådan noget som dette ​Varmepumpeskjuler​​​
Annonce
Den skal afrime regelmægsigt ca 5 til 12 gange i døgnet i øjeblikket . der findes billige varmepumper som ikke kan afrime...

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Det er den luft der suges igennem udedelen som danner rim. Det er naturligt da man tager energien ud af luften der suges igennem, altså luften afkøles ret meget. Luft der afkøles kondenserer meget vand og især i denne disede tid.
Så den afdækning er kun synsmæssig, den hjælper ikke på rimdannelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I et andet forum kan jeg forstå, at nogle har indbygget varmetråd, andre ikke. Så jeg må nok først lige finde ud af, om den har det eller ej. Hvis den har det, tvivler jeg på, at den virker, da jeg syntes, at det var et meget tykt lag is, som ikke opstår på kort tid. Vi var der kun kort tid, så derfor kunne vi ikke nå at se, om den lavede automatisk afrimning. Men den stod kun i vinterstilling, hvilket betyder at den kun holder sommerhuset på 8 grader, så den kører slet ikke hele tiden, men kun ind i mellem.
Jeg må have fat i firmaet, hvor jeg købte, og som sørgede for opsætning.
Tak for indlæggene.

Kurt B. Andersen
Trådstarters VP er en mitsubishi med R32 kølemiddel.
Dvs. Ny teknologi og kvalitetspumpe.
Den skal nok kunne afrime.
Når det så er sagt, så ser det ud til at den ikke er monteret med nok afstand til huset, da den skal kunne ånde frit. 

Elektronikteknikeren
Det er jeg da ikke glad for at høre, Det firma jeg har brugt, har en montør som faktisk ikke laver andet end at sætte varmepumper op.
Kan man læse noget sted om evt. afstandskrav på bagsiden?

Kurt B. Andersen
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis