Taginddækning brændeovn i drivhus

Hej
jeg vil have brændeovn i vores drivhus. Drivhuset har termotag. hvad skal jeg bruge som taginddækning for at det holdes tæt? antager at det vil være tilstrækkeligt (altså efter reglerne) at lave et hul i termotaget svarende til 5 cm afstand til isoleret skorstensdel. men de inddækninger jeg kan finde er alle til tagpap, tegltage etc. Hvad skal jeg bruge i dette tilfælde?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man taler om tegl eller eternittag så går den øverste del af en inddækning normelt op under taget øverst og ud over nederst. Det princip regner jeg ikke med at du kan bruge. 
Er det meget fladt tag så skal nok bruge en til tagpap. Hvis "foden" er firkantet så placeres den over taget med spidsen opad. Den kan klæbes fast med borups tagtæt. Det skal helst presses fast så tætning går helt ud til kanten på den øverste halvdel. Ved at spidsen er opad i stedet for en flade gør at vandet lettere driver ned så det ikke siver ind under ved kanten.
Er der mere vinkel på så skal du have en der er beregnet til det. Den skal stadig være flad i "foden " og ellers samme fremgangs måde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej umiddelbart tænker jeg, at jeg ville prøve at føre skorstenen ud gennem siden og så placere skorstenen udenfor.
Jeg tænker det er meget lettere at lave en gennemføring i en lodret glasvæg, og vandmængden der skal afledes er betydelig mindre end taget

Så behøver du vel ingen inddækning. Det er jo ikke en katastrofe at der kommer lidt vand ind i et drivhus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis