Skur op af husmur

Hej

Jeg håber der er et par kyndige der vil hjælpe mig med lidt informationer og gode råd til bygning af skur.

Lidt info:
- Der er ca. 2,2 m fra husmuren af mursten til hækken og skuret skal derfor være ca. 1,9 m så der er plads til tagrende og klipning af hæk. Fald på taget skal være væk fra huset og imod hækken, så altså et fald på taget på 1,9 m længde før vandet ligger i tagrenden.
- Skuret skal være 5,5 m i længden
- Jeg tænker at bruge stolpesten på 70 cm med U-jern til påsætning af 4" stolper
- Det er jo nærmest op til skel, så der er jo lidt med at det ikke må være for højt, hvilket jeg jo også tager med i betragtningen.
- Beklædning vil blive 1 på 2 brædder, men den del af projektet er jo en del længere fremme.
- Der kommer flisebelægning, men dette lægges først når skuret er færdigt.
- Der kommer strøm i skuret også, så der kan laves lys.
- Taget skal være enten trapez eller tagpap. Jeg har ikke besluttet det endnu, så giv gerne gode råd.
- Jeg tænker at bruge 4x 4" stolper på de 5,5 m, så der står en stolpe i hvert hjørne og 2 stolper i midten. Yderligere tænker jeg at skrue 2x 4" stolper i hjørnerne ind imod husmuren, så der kan laves væg fra husmuren i begge ender, hvoraf den ene ende bliver med dør.
- I toppen af de yderste 4" stolper vil jeg skære en halvdelen af stolperne af, så remmen kan ligge på stolpen og få støtte derfra.

Mine spørgsmål går på følgende:
- Hvilken dimension skal remmen have?
- Hvilken dimension skal "bjælken" der fastgøres på muren have. Altså den remmen skal ligge på eller kan det bare være remmen der fastgøres på muren?
- Hvilken dimension skal spærrerne have og hvor meget skal der være imellem? (tænkte selv 80 cm)

Jeg har sikkert en del flere spørgsmål undervejs, men dette var de første...   
Jeg ser frem til at høre fra jer og gode råd er naturligvis også velkomne.

Hilsen Anders
Hej Jeg håber der er et par kyndige der vil... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, nu læste jeg lige at mange laver en bundrem for nemmere at niveaulere stolpestenene og så bare stille stolperne ovenpå... Hmm.
Er det bedre for blot med stolper behøver jeg jo først niveaulere remmen i toppen og med 4" stolper er det jo os en rimelig massiv bundrem...
Er det ikke bedre jeg bare går med første løsning uden bundrem?
Hvad tænker I?
Rookie01 skrev den 05-04-2024 13:04:47

Hej, hvad endte det med? Og hvad blev løsningen?🙂

 Jeg lavede stolpesten med stolper og så "rem"-lægter imellem, så det vel svarer lidt som et hegn, hvad det angår. Det er blevet rigtig godt... 😉

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis