Hvorhen skal lamper kobles i disse to loftsudtag?



27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aha men det er ingen ledning i nul i afbryder pt
Jeg har prøvet at koble med lk fuga touch der begge brune blev sat i L og grå i bølge+pil. Når jeg laver det samme med SG afbryder fungerer det ikke.  Det jeg ikke forstår er hvorfor der skal være nul kobling overhovedet, touch dæmper fungerer fintvuden nul men SG dæmper fungerer ikke
Der skal en nul i den lysdæmper, du har vist, Hvorfor må du spørge LK om. Det er dem, der har konstrueret lysdæmperen.
En FUGA touch er konstrueret anderledes. Når der i montagevejledningen står, at der skal en nul til, er det fordi lysdæmperen er konstrueret sådan. Det er den fordi den kan bruges anderledes end touch dæmperen.
Jeg har et spørgsmål til dig. Det er hvorfor du ikke kobler lysdæmperen som vist i montagevejledningen og som det også er forklaret? De to lysdæmpere er konstruerede forskelligt og skal også forbindes forskelligt.

fase
Ok
Grunden til at jeg ikke kobler som vejledningen skriver er fordi jeg ikke forstår vejledning/diagram som vedfølger dæmper og derfor spørg jeg om hjelp på denne forum 😳😥
Jeg synes, du har fået hjælp og forklaring på, hvordan du skal forbinde din lysdæmper. Hvad mangler i forklaringerne, du har fået her på siden?

fase
Det jeg ikke forstår helt er at føre blå/nul fra stikkontakt jeg ved ikke hvad en lus er
Du skal nok øve dig i at læse indlæggene, sammenholde dem med vejledning og så bare gøre som der bliver skrevet. Skal du forstå hele funktionen  inden du gør noget kræver det en årelang uddannelse som f.eks. elektronik ingeniør.  Kan du køre på en cykel så er det bare at gøre det, du forstår vel heller ikke helt hvordan, når der kun er 2 hjul og det fungerer uden at du vælter.! ! !
Jeg skrev:
Der er sikkert allerede 2 ledninger i klemmen så der er ikke plads til flere. Så må den ene lyseblå op i dæmper og der skal laves en stump lyseblå ledning imellem dæmper kl. N og den nu ledige hul i N klemmen bag stikkontakt.
En lus er en anden betegnelse for en stump ledning
kl. N betyder klemme mærket med bogstavet N Det ses på vejledning og på dæmper.. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis