Hvorhen skal lamper kobles i disse to loftsudtag?



27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sikringen ryger ikke, hvis du kobler forkert. Det giver heller ikke problemer.
Hvis du forbinder forkert lyser pæren hele tiden eller slet ikke.
Hvis du ikke tror på de anvisninger, du har fået, så ring efter en elektriker til at montere de to ledninger.

fase
Æren er ikke kun min, men tilfalder også de andre, der har skrevet indlæg. Så bare klø på   

fase
Lidt spøgefuld kan man sige: Kan du ikke læse avisen i aften, så er det ikke monteret rigtig   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-01-2021 12:17:52

Lidt spøgefuld kan man sige: Kan du ikke læse avisen i aften, så er det ikke monteret rigtig   

Som du dog kan sige det, Erik.   


fase
Annonce
Tusind tak for al hjælp, lampen blev koblet til grå og blå og fungerer!

Jeg tillader mig et spørgsmål til. Jeg får ikke dæmper til at fungere.

Har udskiftet lk fuga afbryder med sg 200 dæmper som vedhæftet men lys tændes ikke med sg dæmper . Jeg har på dæmper koblet til 2 brune til L og en grå til  N.

Billeder vedhæftet viser allerede koblinger til afbryder inden de blev fjernet og dæmper med udgange og brugervejledning.

På dæmper ses at der er en klemme mrk. N Den skal have en nulleder. Det finder du bag stikkontakt neden under.
Det er en lyseblå.
Der er sikkert allerede 2 ledninger i klemmen så der er ikke plads til flere. Så må den ene lyseblå op i dæmper og der skal laves en stump lyseblå ledning imellem dæmper kl. N og den nu ledige hul i N klemmen bag stikkontakt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
og hvor skal den grå og de to brune ledninger i dæmper?
Hvad er en kl. N?
De to brune skal i klemmen mærket L. Den grå ledning skal i klemmen mærket med en pil og bølgelinje.
Klemme N er klemmen til nullen. Nullen (lyseblå) henter du ved stikkontakten. Hvis der to ledninger i klemmen, tager du den ene og trækker op i lysdæmperen (så vidt jeg kan se, er der en i hullet til afbryderen), og lægger en lus (et kort stykke ledning) mellem lysdæmper og stikkontakt. Lusen skal selvfølgelig have samme dimension som resten af ledningerne.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis