Mercury 50 hk

Hej derude....   

Jeg håber på at en påhængsmotor kyndig person kan give et hint med på vejen.
Jeg har overtaget en gammel 50 kh mercury påhængsmotor som lidt af et projekt.  Ved første øjekast ser jeg at der mangler en enkelt del inde i motoren, nogle der ved hvad den manglende del er? Tænker selv at det evt. kunne være starteren der skulle sidde der.

efterlyser i samme omgang en person med flair for påhængsmotor som evt. kunne være behjælpelig med et gennemsyn af motoren (self. mod betaling:)   Billeder vedhæftet.

Pft. Mvh Martin/Dekoijn 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner beslaget til en starter. 
Det ligner da den har håndstart, det er almindeligt på ældre motorer, selv om der skal rykkes godt igennem for at starte en 50 hk. pr håndkraft.
Ofte var motorer uden elstart, heller ikke forsynet med laderegulator, så der skal måske noget isenkram til hvis den skal kunne oplade et batteri.

Udover jeg har handlet med ham en enkelt gang, og var særdeles tilfreds kender jeg ikke manden, men han gør meget i påhængsmotorer og har ofte brugte reservedele, måske han kan hjælpe dig..
Han er fra Ålborg  Link

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtigt svar😊

Der skal dælme trækkes igennem, men det skal da have forsøget👍🏼 Tak for henvisningen, kan godt se at han har et stort udvalg af reservedel til div. Motorer. Ham påtænker jeg at sende en besked, altid rart lige at få tingene gennemset og få lidt indsigt i hvad der skal købes af div. reservedele. Igen, tak👍🏼
Vh Martin/Dekoijn
Lad os se et billede af typeskiltet med diverse numre.

Finnband
Med en lommelygte vovede jeg mig ud i skuret, det var div. Numre jeg kunne finde. Måske det kan give et hint:) 
Fint med de billeder. Alligevel svært med det serienummer. Har du nogen mening om hvor gammel motoren er ?

Finnband
Hvis du gerne vil kende alderen på din motor, og ikke kan finde det ud fra motor nummeret.
Så sæt et billede ind af selve motorhætten, så kan man se ca alderen på stafferingerne og farverne, er motorhætten i en del, eller delt i flere stk. ???
Er der en 3 eller 4 cylindere ???

Vi prøver igen, i morgen --
Tænker jeg lige laver en ordentlig Google søgning, linket gav desværre ikke et resultat. men her kommer lige et billede imellem tiden. Der er en top og så et “bælte” med påskriften “50 mercury” og en blå stibe, som på billedet. Tænker den vel har en små 20 år på bagen. Er ret overbevist om det er en 4-cylinder. 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis