Tilslut induktions kogeplade

Kære alle
Har vi nogle autoriserede elektrikkere herinde der kan vejlede mig med det her?:

Jeg har en gaggenau induktions kogeplade der skal tilsluttes el, men de 2 elektrikkere jeg har haft hjemme vidste ikke hvad de skulle med den hvide ledning og gad derfor ikke at montere den for os.. 🤔😐

Any ideas?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det spørgsmål er så upræcist og udefineret at et svar er umuligt.

Billeder ville også hjælpe.

Vis et billede af tilslutningen i kogepladen og tilslutningen i væggen. Virker kogepladen efter tilslutningen og hvad er det for en hvid ledning? Dit spørgsmål indeholder for få oplysninger til at kunne give dig et brugbart svar.

fase
Kunne det være en tændledning til emhætte? 
Hvor skulle vi vide det fra? Lad os se et billede af tilslutningen til kogepladen, eller i det mindste et type nr. på pladen. Du får ikke nogen brugelige svar uden at give nogle brugelige oplysninger. Kan dit komfur overhovedet tænde for emhætten?

fase
Vedhæftede filer:
Annonce
Kære alle jeg havde vedhæftet et billede til at starte med af en mystisk grund kom den ikke med 
Så vidt jeg kan se er der tre jordledninger og to nulledninger i det kabel, du viser, hvor stammer det fra? Har elektrikeren leveret det, eller fulgte det med kogepladen? Den ende, vi ser, er det tilslutningen til kogepladen? Kogepladen har en effekt på 10,8 kW, så den skal sikkert forbindes til 3 faser, nul og jord.
I øvrigt der ledningerne lidt tynde ud. De skal være mindst 1,5 mm2.

fase
Lille rettelse
Jeg er sikker på at bibihest mener grøn/gul = jord. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 10-01-2021 12:55:12

Lille rettelse
Jeg er sikker på at bibihest mener grøn/gul = jord.

Ja sorry, retter lige :D Det gik nok lidt hurtig

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis