Rørisolering

Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er ? Det er et varmerør under kærestens køkkenvask 
50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
S. Fabrin skrev den 05-01-2021 19:24:58

Det er rockwool omviklet med lærred og malet. Det er ikke farligt.

 Okay men lejligheden er fra 1948 men ved ikke om røret er lige så gammelt , jeg læste at det brune pap der kunne der være asbest i 

Det brune pap er ikke asbest, det er PAP og ikke andet. Asbest er gråt og består af fibre, som er svære at få til at hænge sammen som pap. Hvor har du læst at der kunne være asbest i det brune pap.
Jeg kan se at du også har spørgsmålet i en anden tråd, hvor du sandsynligvis og har din viden fra.

fase
S. Fabrin skrev den 05-01-2021 19:49:09

Det brune pap er ikke asbest, det er PAP og ikke andet. Asbest er gråt og består af fibre, som er svære at få til at hænge sammen som pap. Hvor har du læst at der kunne være asbest i det brune pap.
Jeg kan se at du også har spørgsmålet i en anden tråd, hvor du sandsynligvis og har din viden fra.

Fordi der er noget der hedder asbest pap  

Annonce
S. Fabrin skrev den 05-01-2021 19:49:09

Det brune pap er ikke asbest, det er PAP og ikke andet. Asbest er gråt og består af fibre, som er svære at få til at hænge sammen som pap. Hvor har du læst at der kunne være asbest i det brune pap.
Jeg kan se at du også har spørgsmålet i en anden tråd, hvor du sandsynligvis og har din viden fra.

 Asbest findes jo også i brun og hvid udgave 

Ja, og det pap, der vist på isoleringen er PAP.

fase
Okay hvor har du kendskab fra ? Bare nysgerrig :-) 
Kendskabet har jeg fra at gå sammen med andre håndværkere deriblandt rørlæggere, som har jeg har set bruge disse materialer.

fase
Okay du er håndværker så ? 
Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også