Rørisolering

Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er ? Det er et varmerør under kærestens køkkenvask 
Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det har jeg.

fase
Jeg har aldrig observeret asbest i den slags isolering, men da du tilsyneladende har læst en hel del om isolering med asbest (såkaldt teoretisk viden), synes jeg, at du skulle ofre det, en analyse koster, så du kan få vished om asbestindholdet. Mit svar er jo affødt af de billeder, der bliver vist, sammenholdt med den praktiske erfaring, jeg har. Om du vil stole på det, er op til dig.

fase
Hvilken slags isolering sagde du der er brugt på røret ?
Hej Fabrin jeg har fundet på et billederne noget brunt leragtigt som jeg tænker asbest og er nu ret bange , kan jeg nu blive syg ? 
Lad nu være med at pille i det, hvis du er nervøs for at det er asbest.
Få et proff firma til at fjerne det, så får du ro i sindet, og slipper af med skidtet, uanset om der måtte indeholde asbest eller ej.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kan blive syg af at indånde asbest fibre. Der er uenighed om hvor meget og hvor lang tid man skal påvirkes for at det giver sygdomme. Og denne uenighed er naturlig, da mennesker påvirkes forskelligt. Men du kan IKKE blive syg af at have fundet noget der indeholder asbest. Du kan blive syg hvis du piller i det igennem de næste måneder for så indånder du fibre.
 Eksempel: mange er døde som 40 eller 50 årige 'af sygdomme der kan tilbageføres til rygning. Min svigerfar har røget fra han var 14 år, og blev tvunget til at stoppe da han var 91 år, ( der havde været ild møblementet på hans værelse på plejehjem 3 gange) Han døde 1/2 år efter ! ! !
Men et er sikkert der er også mange der er blevet deprimerede over bekymringer omkring asbest. Så du bør få foretaget en prøve og på den måde få sikkerhed.
Det der er vist på billedet er karton / pap omkring rockwool isolering og det indeholder ikke asbest. Men hvad du finder uden for billedet er noget andet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej tak for svar ev elmand men på et af billederne er der noget brunligt leragtigt bag gazen som ligner asbest og det gør mig ret bange 
Det kan ses på det første foto 
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også