Krav om vandmængde i vandhane?

Hej

I vores nyindkøbte Glostrup-villa fra starten af 60’erne blev stueetagen inkl. køkken og bad renoveret i 2015, og vi kan se på loftet i kælderen, at husets vandinstallationer blev fornyet ved samme lejlighed, så det hele nu er trukket i hvide plastslanger

Vi har to problemer:
1. I vandhanen i køkkenet er vandtrykket meget lavt. Det tager ca 3 minutter at fylde en 10 liters spand, og man kan ikke “spule” vasken ren, for vandstrålen kan ikke nå ud i hjørnerne. Det hjælper ikke at skrue filteret af vandhanen
2. Det tager næsten et minut for vandet i badeværelset at blive varmt, selv om vand

Spørgsmålet er om det hele er i overensstemmelse med gældende regler (eller 2015-regler), eller om det er noget vi skal tage op med sælger og ejerskifteforsikringen

Er der en VVS’er der ved noget om det?




3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...beklager at mit indlæg mangler nogle ord i beskrivelsen af problem 2. Der skulle stå at vandet er længe om at blive varmt, selv om vandhanen er lukket helt op. Det samme gælder i brusekabinen. 
Der kan sidde skidt i de rør, der sidder under vandhanerne (hvor de går fra plastrør til selve vandhanen). Havde samme problem her, efter jeg skiftede til pex, hvor jeg måtte have vandhanen ud for at kunne blæse den igennem med noget luft.


 

Det er ikke noget der hører under ejer skifte forsikring. De kommer kun ind i billedet hvis der er sket / sker skade på bygnings dele. Og det kun hvis det IKKE er beskrevet i tilstandsrapport.
Tiden før det varme vand kommer frem, afhænger af afstand til varmvandsbeholder og delvis af rær dimension. Jo mindre rør des hurtigere er det tømt for kold vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis