El-radiator på første sal

Hej

Jeg har et gamle hus hvor jeg skal have sat 4 radiator op

​Er der noget jeg skal være opmærksom på ved opsætning?

Og hvilken skal man vælge, jeg har kigget på en i bauhaus 1000w til små 600kr

Hej Jeg har et gamle hus hvor jeg skal have sat 4... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
At de lugter af fiskeolie har jeg aldrig oplevet, og tror jo heller ikke det er det de er fyldt op med. At de er træge er rigtigt nok, de er længere tid om at blive varme, men er jo også længere om at blive kolde igen, så det totale varmeudbytte bliver det samme, og med elektronisk termostat der tænder ved 21 grader, og slukker ved 22 grader er styringen intet problem.Med hensyn til brandfaren, så står der på dem at de ikke må overdækkes, og det skal man naturligvis respektere, men jeg kan ikke forestille mig andet, end at de må være mere brandsikre, da overfladetemperaturen er væsentligt lavere end på almindelige elradiatorer.
men jeg kan ikke forestille mig andet, end at de må være mere brandsikre, da overfladetemperaturen er væsentligt lavere end på almindelige elradiatorer.
Det er ikke et spørgsmål om overflade temperatur ved brug uden overdækning, men et spørgsmål om overfladetemperatur, når termostaten kalder på varme og radiatoren er overdækket og dermed ikke kan  komme af med varmen. Dette medfører at temperaturen stiger med fare for brand. Derfor må el radiatorer aldrig tildækkes. En radiator i et centralvarmeforsynet system kan aldrig opnå en højere temperatur end fremløbstemperaturen og er dermed ikke brandfarlig.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis