Lysdæmper i korrepondance - vippekontakt?

Hej

Jeg skal have en lysdæmper på mine spisebordslamper. De er sat til et loftudtag med to enkeltkontakter i korrespondance. Min plan er at udskifte én af disse kontakter med denne: https://www.pricerunner.dk/pl/710-4668741/El-Artikler/LK-Fuga-506D6219-Sammenlign-Priser

Jeg har en lignende lysdæmper et andet sted i huset, og min plan er at kopiere opsætningen fra denne ift. placering af ledninger (den skal alligevel ud af væggen, fordi den skal udskiftes med en led-egnet version)

Men er der brug for, at jeg også ændrer den anden kontakt til spisebordslamperne, når nu den med lysdæmper fungerer som kip (slår tilbage, når den trykkes på)? Eller kan jeg fint have én kontakt, der fungerer som en klassisk vippekontakt og én kontakt, der fungerer som kip?

Mvh
Hej Jeg skal have en lysdæmper på mine... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm...

Lamperne blinker stadig.

Kan det evt. løses med andre pærer? Eller kan man montere en form for modstand i én af kontakterne?

Mvh
Det bedste ville være at forsøge med andre pærer.
Det med en modstand inde bag kontakt er næsten ikke til at lave. De små modstande er ofte 1/4 watt og det vil jeg vurdere slet ikke har nogen virkning. Skal man drømme om en virkning skal man nok op på 1 Watt og det er meget varme at skulle håndtere inde i afbryder eller loft dåsen sammen med plastledninger m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis