Vandlås kalket fast?

Hej
Jeg har lige købt en lejlighed og der stinker på badeværelset. Jeg er kommet frem til at det er afløbet og jeg har nu et problem mht. at få installeret en ny vandlås..
Først og fremmest ved jeg ikke om der er en vandlås i afløbet (håber I kan hjælpe) - hvis der er det, ved jeg ikke hvordan jeg får den op.. jeg har prøvet en del, men er lidt bange for det måske slet ikke er en vandlås..hvis det ikke er en vandlås, er der så nogen der ved hvad jeg kan gøre for at installere en i hullet (se billederne)
håber der er nogen der kan hjælpe. Er meget desperat, da det lugter rigtig grimt..

  1. Tak. 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en vandlås , den kan løftes op , så den kan renses , men den er nok groet fast , brug noget afkalkningsmiddel til at løsne den......................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ok tak, det er den sølv del jeg skal ind under og få revet op ikke?
Det mener jeg..... 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
#Larsen56 - er det for at få den op? Eller mener du bare jeg skal gøre det og ikke mere?
Nogen vandlåse sidder fast med en umbracoskrue eller så er der et skruegevind i underdelen og en skrue i overdelen. Prøv lige om du kan dreje den af - mod uret. 

Mvh Troels
Jeg kan overhovedet ikke dreje den eller rykke den med hænderne. Kan med rykke lidt i den med et koben med er bange for at ødelægge noget hvis jeg lægger alle krafter i.
Jeg har lige prøvet at stikke kobenet ned for jeg synes det ser ud til at der er langt ned til vand og der er i hvert fald 30 cm der går lige ned og så ligger der vand..
Stop! Det er ikke en vandlås, men en afløbsindsats ​Link​​​
Tak Jacobn! Det ser rigtig ud! Ved du hvordan jeg får sat en vandlås på?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis