Vandlås kalket fast?

Hej
Jeg har lige købt en lejlighed og der stinker på badeværelset. Jeg er kommet frem til at det er afløbet og jeg har nu et problem mht. at få installeret en ny vandlås..
Først og fremmest ved jeg ikke om der er en vandlås i afløbet (håber I kan hjælpe) - hvis der er det, ved jeg ikke hvordan jeg får den op.. jeg har prøvet en del, men er lidt bange for det måske slet ikke er en vandlås..hvis det ikke er en vandlås, er der så nogen der ved hvad jeg kan gøre for at installere en i hullet (se billederne)
håber der er nogen der kan hjælpe. Er meget desperat, da det lugter rigtig grimt..

  1. Tak. 
Hej Jeg har lige købt en lejlighed og der stinker... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eller hvad jeg kan gøre ved lugten? 
Ja gad vide hvordan de har tænkt sig at man skulle kunne rense sådan en vandlås.
Vandlåsen er nok fyldt med snask som kan stinke ganske forflrdeligt, så måske kunne du forsøge at spule den med slange med højt tryk for at presse skidt ud af vandlåsen. Eller suge den med en vandstøvsuger.
Alternativt giv den en gang flydende afløbsrens natten over, eller en gang klorin måske?

Bare kald mig BBB 
Massive mængder varmt vand kan hjælpe. Hvos du har en stor suppegryde så 10L kogende vand på en gang. Gerne med en god gang afløbsrens bagefter. Hvis du kan lde det stå natten over og så five den 10L kogende vand igen, så burde du have opløst og skyllet det meste ud
Alle afløb lugter dårligt - jeg tror ikke du kan gøre noget ved det i sig selv.

Dit problem er nok snarere, at du får luft den forkerte vej i systemet gennem din vandlås - enten at der er overtryk nedefra, som presser luft igennem din vandlås, eller at der ikke er ventil/udluftning i systemet, så overbo trækker vandet ud af din vandlås når denne skyller ud. Kan også være din vandlås er utæt, men det burde underboen opdage.

Alternativt får du luft ind, fra mellemrummet mellem kloakken og afløbsindsatsen. Ser ud til at indsatsen er bøjet. PRøv at stoppe afløbet til med en klud i en plastikpose. Hvis lugten fortsat er der, er det forseglingen mellem indsats og afløb der er problemet. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis