Kraftige vinkelbeslag eller lignende?

Hej alle!

Jeg har købt et par vitrineskabe (på ca. 45 kg. hver), som jeg håbede at kunne hænge på væggen. Sagen er blot den, at der ikke umiddelbart er mulighed herfor. De måler hver 40 cm. i dybden og ellers 80x80 cm i højden og bredden.

Så jeg gik og overvejede, hvordan man så kunne få dem op at hænge. Der er selvfølgelig en løsning med nogle gode stærke hyldeknægte, men jeg tænker, at det vil tage sig pænest ud, hvis jeg kan skjule ophænget.

Derfor overvejer jeg at hænge dem op via et par vinkelbeslag på hver. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde noget på nettet, der ser ud til at kunne bære sådan en konstruktion.

Er det muligt at købe nogle kraftige vinkelbeslag, der kan løse denne opgave? Og ved I hvor?
Hej alle! Jeg har købt et par vitrineskabe (på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kun mig, som umiddelbart tænker, at den konstruktion ikke er særlig velegnet til ophæng?
Jeg tænker her på, at selve trækonstruktionen ikke ser ud til at være særlig kraftig og hovedsalig beregnet til at holde på glasset. Hvis det kommer op at hænge, tænker jeg, at der vil komme et meget stort tryk på de glasstykker, som sidder i enderne, da selve trækonstruktionen vel næppe vil kunne holde meget.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også