Hvad skal man gå efter når man køber vaskemaskine brugt

Prøver at finde ud af om det kan betale sig at købe en vaskemaskine brugt og har læst

https://www.ukwhitegoods.co.uk/help/buying-advice/washing-machine/3380-buying-a-second-hand-washing-machine

og

http://www.ukwhitegoods.co.uk/help/buying-advice/washing-machine/2974-washing-machine-washing-machine-sealed-tubs-a-why-you-should-care

Og det de kommer frem til at er at mange maskiner ikke kan repareres pga tromlen er forseglet, så selv små reparationer kræver at hele tromlen skiftes.

Så mit spørgsmål er om der en god måde at søge frem til om en given model har en forseglet tromle eller andet problematiske dele, for ellers vil jeg hellere købe en ny

PS: Min plan var at købe en brugt topmodel fra Bosch eller Siemens, da de har fine priser, Miele er stjerne dyre selv for ældre modeller og jeg vil have a+++
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det kan svare sig at købe brugt, men det kommer selvfølgelig an på prisen i sidste ende. De billige står jo i et par tusind fra ny så kan man bare skifte når det er tid.
Så dyr er en brugt Miele da heller ikke, se nedenstående link En af de andre mærker er også OK.
brugt Miele

fase
S. Fabrin skrev den 16-11-2020 17:53:35

Så dyr er en brugt Miele da heller ikke, se nedenstående link En af de andre mærker er også OK.
brugt Miele

Vi vil gerne have 1600 omdrejninger og 8-9kg og a+++ :)

puggie skrev den 16-11-2020 16:06:28

Jeg tror ikke det kan svare sig at købe brugt, men det kommer selvfølgelig an på prisen i sidste ende. De billige står jo i et par tusind fra ny så kan man bare skifte når det er tid.

Dem til 2000-2500 larmer umiddelbart rigtigt meget under centrifugering og er ofte kun 1400rpm, derfor tænkte vi det var lidt grønnere at købe en "ordenlig" model som det faktisk kunne betale sig at få en fagmand ud og fikse hvis man ikke selv kan

Prøv at se på Denne opfylder dine ønsker og den virker i mange år.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 16-11-2020 18:51:36

Prøv at se på Denne opfylder dine ønsker og den virker i mange år.

Tak, den har jeg også haft kig på, formoder den metalkar og ikke plastikkar som de billigste miele vist også er begyndt at få.

Havde dog håbet at høre lidt flere Ja hatte angående brugtmarkedet :)
Der er ikke noget i vejen med " forseglede " tromler. Det eneste der er mere besværligt er at skifte lejer. Varmelegeme, pumpe dørlås m.m er lige så let at skifte som de gammeldags.
Men de artikler du henviser til siger jo netop Do`nt buy second hand. Og så lister man en del årsager op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Tak, den har jeg også haft kig på, formoder den metalkar og ikke plastikkar som de billigste miele vist også er begyndt at få.
Den viste har metalkar og kulfri motor.

Der er ikke noget i vejen med " forseglede " tromler. Det eneste der er mere besværligt er at skifte lejer. Varmelegeme, pumpe dørlås m.m er lige så let at skifte som de gammeldags.

Der er nogle af de allerbilligste maskiner, hor lejerne ikke kan skiftes.uden at skifte tromlen.

fase
ev elmand skrev den 16-11-2020 19:56:10

Men de artikler du henviser til siger jo netop Do`nt buy second hand. Og så lister man en del årsager op. 

Men man kan godt skifte lejer? Det lød i artiklen som om man blev nød til at skifte hele tromlen, hvilket var meget dyrt og derfor ikke kunne betale sig

Ja netop og jeg har da skiftet lejer i sådan en maskine hos en gammel bekendt. Men det gør jeg aldrig mere. Det tog flere timer. Og et par år efter havde han alligevel købt en ny maskine af andre årsager. 
Hele tromlen skal hives ovenud af maskinen, deles i 2 halvdele og der skal ny pakning i samlingen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis