Hvad skal man gå efter når man køber vaskemaskine brugt

Prøver at finde ud af om det kan betale sig at købe en vaskemaskine brugt og har læst

https://www.ukwhitegoods.co.uk/help/buying-advice/washing-machine/3380-buying-a-second-hand-washing-machine

og

http://www.ukwhitegoods.co.uk/help/buying-advice/washing-machine/2974-washing-machine-washing-machine-sealed-tubs-a-why-you-should-care

Og det de kommer frem til at er at mange maskiner ikke kan repareres pga tromlen er forseglet, så selv små reparationer kræver at hele tromlen skiftes.

Så mit spørgsmål er om der en god måde at søge frem til om en given model har en forseglet tromle eller andet problematiske dele, for ellers vil jeg hellere købe en ny

PS: Min plan var at købe en brugt topmodel fra Bosch eller Siemens, da de har fine priser, Miele er stjerne dyre selv for ældre modeller og jeg vil have a+++
Prøver at finde ud af om det kan betale sig at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 16-11-2020 20:16:16

Ja netop og jeg har da skiftet lejer i sådan en maskine hos en gammel bekendt. Men det gør jeg aldrig mere. Det tog flere timer. Og et par år efter havde han alligevel købt en ny maskine af andre årsager.
Hele tromlen skal hives ovenud af maskinen, deles i 2 halvdele og der skal ny pakning i samlingen. 

Så sker det nok ikke :) men var derfor jeg tænkte hvis jeg købte  iQ700 Vaskemaskine 9 kg 1600 rpm WM16W768DN til 1200kr hvor jeg formoder IQ700 var deres topmodel, så kunne det være den var uden forseglet tromle, men jeg aner ikke hvordan man skal søge det frem, har prøvet at se hvad man kan finde på reservedels sites hvis man søger på modelnummeret, men det blev jeg ikke meget klogere af.

Du skal ikke gå så meget op i den ene detalje. Så hellere kigge på alder og forbrugsmønster. Køber du en brugt fra f.eks. død En ældre enlig hvor maskinen har kørt en gang hver uge. Så er er mange år i de lejer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 16-11-2020 20:39:48

Du skal ikke gå så meget op i den ene detalje. Så hellere kigge på alder og forbrugsmønster. Køber du en brugt fra f.eks. død En ældre enlig hvor maskinen har kørt en gang hver uge. Så er er mange år i de lejer. 

Tak, jeg prøver at holde øje eller køber noget til black friday hvis der kommer noget ordenligt til en god pris

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis