Trailer reparation AWolf 98 11-11-2020 11:16 Hej. Jeg vil høre fra jer om hvad I mener om min gamle trailer om den kan repareres og overhovedet betaler det sig?? Det er sidegader (mest på den ene side) som er rustet og gik i stykker... 16 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
kovas 4124 9670 11-11-2020 11:53 Det kommer jo an på en masse. Gør du det selv? Er lejer og dæk i orden? Hvor meget koster en ny? og hvor meget bruger du den? På min er det sidevangerne som er bukket ind som bunden så ligger på. Hvis jeg havde den så ville jeg nok købe nogle beslagvinkler og popnitte på siderne hvor bæringen er dårlig derefter en ny bund. Feks 6 af dem her i hver side beslag Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
AWolf Trådstarter 98 11-11-2020 14:15 Ja, jeg plejer at bruge til at hente jord fra genbrugspladsen og til at hente tingene som ikke kan lægges ind i bilen, men ikke noget særligt tungt (fodlister, cement og belægningsgrus i poser) osv. Dvs. daglig familiebehov.Dæk og lejer er ok.De der sidevanger du nævner, hvor kan man finde sådan noget?En ny koster 4000 Kr.
kovas 4124 9670 11-11-2020 15:16 Er det ikke osse på din at siden i din er bukket ind som vange for bunden? Hvis det er til fældet så var det jeg mente de vinkler som du finder hvis du klikker på ordet beslag sidst i mit første indlæg. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
jetdirect 2634 11-11-2020 15:44 bundpladen fåes i xl, tvær vangerne kan fåes hos jydekrogen er det en variant trailer så kan du få delene direkte hos dem, da vi renoverede vores trailer med ny bund og trær vanger fik vi delene direkte fra variant fabrikken i vejle Annonce
fuerzzz1 537 11-11-2020 19:01 Det kan kun yderst sjælnedt betale sig at rep på en trailer, medmindre vi taler småting som nye pærer eller dæk. Jar "arvede" selv mine forældres gamle trailer da de købte en ny, men den blev også kun brugt til "lejlighedskørsel" på genbrugen, som kun var få 100-meter væk, måske 1 km. Og til at flytte med - men igen kun på korte afstande. Skulle jeg bruge en til dagligt, eller lange afstande så ville jeg enten købe en ny, eller Leje/låne en. Til en endags-tur er der fx mange byggemarkeder hvor man kan låne en trailer helt gratis - men så skal man seføli tilbage og aflevere den igen også... ;) Så det handler mest om logistik.
jetdirect 2634 11-11-2020 19:19 Hvis det nu er en dyr trailer med boogie og bremser så kan det vist nu godt svare sig og skifte bund, ligsom en defekt side i en heste trailer den skifter man også. Den trailer vi har er en variant jubilæum model fra 89 når man ser på den så ser den ikke så gammel ud, der er ingen rust i galvaniseringen men der er passet på den og skiftet bund, kobling, tvær vanger, dæk ´, når der transporteres græs og andet der sviner så bliver den vasket , og prisen for dette ligger under en ny, ingen tvivl den trailer holder også om 5 år, men hvordan en fra H/N er i kvalitet er nok tvivlsomt ifh til variant
AWolf Trådstarter 98 11-11-2020 21:41 Tak for jeres svar. Jeg køber en ny eller en ikke ret gammel :-D
kovas 4124 9670 12-11-2020 08:39 Jeg er da helt uenig med fuertzzz1 Hvis det er noget man gør selv så kan det da for det meste betale sig at reparere. Efter 15 år ude i al slags vejr var lejer og fælge og dæk færdige på min trailer. Jeg købte 2 nye dæk på fælge og to lejesæt omkring 1200kr. Men set i forhold til 4000kr for en ny tilsvarende så mener jeg godt det kan betale sig. Jeg synes at brugte trailere er alt for dyre i forhold til nye. AWolf`s må da kunne laves for under 1000kr når lejer dæk og fælge er ok. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
AWolf Trådstarter 98 12-11-2020 09:42 Jah, dæk er ok men lejer... jeg ved ikke. Jeg vedhæfter et billede, så kan I se. Jeg kunne ikke mærke noget problem i det sidste år men det ser heller ikke "rask" ud...Ellers skal alle sideplader udskiftes mener jeg, de er næsten færdige...