Er min gearkasse helt i stykker?

Hej jeg håber på, at får lidt hjælp af jer here inde. Jeg har en bil af mærke Peugeot 206. Jeg havde lidt svært at skifte gear på 1 og når jeg skal bakke. Min kobling funger fint, når man træder i pedalen. Min mekanikker sagde, at min ”kobling var træt“ (ved ikke hvad han mente). Jeg ville ikke reparer koblingen, da jeg kunne godt kører med bilen i de andre gear (fx 2, 3, 4 og 5). Køre omk. i et år uden at reparer koblingen.

Men efter jeg kom fra arbejde, så skulle Jeg bakke ud, og mens jeg sætte den i bag gear, skubbede jeg til noget i gearkassen. Nu er der ikke noget “gear i kassen“. min gearstang, kan bevæge sig frit. Er det gearkassen som er i stykker? For det siger min mekaniker nu.
Hvad tror i? og Hvormeget koster det at lave den, så min mekaniker ikke snyder mig.

mvh Valon

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ny kobling. Den “trætte kobling” er gået til ro. Du skulle nok have haft den skiftet noget før, men bedre sent end aldrig. Ca 4-5000,-

 

Det kunne måske være geerkablet der er årsagen hvis geerstangen kan bevæge sig frit, men bare en tanke.
@ uldal  "min gearstang kan nu bevæge sig frit" hvad har det med koblingen at gøre? Er bare nysgerrig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis der er et gear kabel så ja. Der kan osse være en stangforbindelse som er gået. Går gearstanger direkte ned i kassen så er det nok vælgeren nede i kassen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@kovas hvis det er gearkablet, hvad koster det så omtr. at lave. Nogen der ved? 
Det er umuligt at sige. der er så mange forskellige modeller og årgange. Men hvis du mistror din nuværende mekker så ville jeg da få et tilbud fra en anden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det ser ud som om nemdele.dk har en del forskellige til salg. brugte.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ kovas det må jeg så gør. Måske autobutlers side. Tak for hurtig svar 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis