Min hoveddør er faldet af.

Hej alle min hoveddør som var monteret uden på bygningen er faldet af, jeg ved ikke hvordan jeg skal montere den ordentligt da det er en lejebolig og jeg vil helst ikke bruge en formue på at reparere det. Hullet til døren er for lille og vi kan derfor ikke bare sætte den ind på plads. 
Hej alle min hoveddør som var monteret uden på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er kun en løsning, FLYT.
Men vil da også gerne se billeder af hvordan kan være blevet mindre i forhold til hvor den før sad? Lyder mærkeligt.

Det minder mig om da jeg var nyudlært, og derfor ikke længere måtte bo i min ungdomsbolig (max 3 mdr), så vi søgte ret deperat efter noget . vi fordi min kæreste også havde boet der i praksis i det meste af tiden, dog uden at have sin adresse der.

Så fandt vi endelig et sted, eller det vil sige vi fandt to steder, som lå inden for vores økonomiske formåen - samme bygning - samme udlejer - og det var min Tidligere "Salg og service-underviser" i handelsskolen.

Dette er ikke nødvendigvis et problem, den ene lejlighed var på første sal, den anden en kælder lejlighed. Begge dele så fine ud altså i forhold til prisen.

OG vi skulle lige til at give "håndslag på det" da han til sidst nævner: i er vel klar over at i ikke kan have adresse her? Det er ikke godkendt til beboelse?

Så min eks, lærer som jeg ellers havde haft stor tiltro til, var i virkeligheden en bolighaj ala Låsby Svendsen!

Det lykkedes os aldrig at finde en lejebolig, så det endte med at mine forældre KØBTE et rækkehus, og så udlejede til os. Dejlige forældre. Ellers ved jeg sgu ikke hvor vi skulle have gjort af os selv.

Men igen ja, du skal slet ikke have fokus på den dør, du skal have fokus på at finde et andet sted at bo, og gerne gøre SKAT opmærksomme på ham, da det typisk er den type som er pisseligeglad med alt, herunder også betaling af skatter og moms.

Da jeg var ung begik jeg den fejl at leje bolig af private - ja eller små firmaer, eller endda en del af en bolig hos privatpersoner.

MAn tænker dem kan man måske have et venskabeligt forhold med, fremfor et eller andet kæmpe boligfirma som kun lejer boliger ud for pengenes skyld.

Jeg er så blevet klogere.

Bare et eksempel: jeg blev smidt ud med 14 dages varsel, fordi jeg røg i boligen. Hamrende ulovligt. Både varslet og at rygning skulle være forbudt (der var ingen noter om tobaksrygning i lejekontrakten)

Desuden havde han sagt allerede ved indflytning at jeg aldrig skulle regne med at se mit indskud igen uanset hvad.

Fint tænkte jeg så - det er 7000 kr indskuddet handlede om - men han skulle da ikke bare stikke dem i lommen, og så 7000 mere fra en ny lejer osv.

Så de sidste 14 dage jeg boede der samlede jeg lige ting sammen af sentimental værdi (fx fotos og lign), men ellers blev jeg enig med mig selvom at uanset hvor jeg endte, så skulle ALT skiftes ud alligevel.

Så istedet for at bestille en flyttebil (jeg havde ikke noget sted at flytte hen) så pakkede jeg blot en taske med tøj, min computer, og det mest basale ellers, og så gjorde jeg ellers alt jeg kunne for at svine stedet til:

Lige fra at efterlade opvask til at "komme til" at skide ved side af toilettet. Brækspande, og andre klammest mulige efterladenskaber, og efter de 14 dage, så forlod jeg blot stedet. Og har ikke hørt fra dem siden.

Så nu holder jeg mig til de etablerede boligselskaber, som "spiller efter reglerne".

- og jeg ryger stadig indendørs, da ingen regel siger at jeg ikke må.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis