Pæn afslutning rundt rør i gipsloft

Muren har banket hul fra 2sal og ned til 1sal.(nyt afløb).
Så har han fyldt hulet med skum som i kan se på billedet fordi at Nedeunder er gipsloft.
Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet.
Så hvad gør jeg nu for at få det så pænt som muligt?
Muren har banket hul fra 2sal og ned til 1sal.(nyt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
rs2000 skrev den 28-10-2020 18:22:46

Som entrepenør synes jeg det ser fint ud, fjern noget skum, efterfølgende Spartling, end of story...
Den maler som finder dette svært havde jeg fyret på stedet..
Skal ikke lyde sur, men er prøv selv at bore igennem en etage og se hvor pænt det bliver....

 Ville du selv være tilfreds med sandspartlet PU-skum skum i eget hjem...? Selve hullet er da pænt, ingen tvivl om det - men havde man nu taget sit multitool og skåret ud omkring faldstammen inden (antager der sad en i forvejen?), havde det let kunne afsluttes en del pænere. Det er ligefør gipsen kunne have været genbrugt ;)


 

Gravko skrev den 28-10-2020 19:03:50

 Ville du selv være tilfreds med sandspartlet PU-skum skum i eget hjem...? Selve hullet er da pænt, ingen tvivl om det - men havde man nu taget sit multitool og skåret ud omkring faldstammen inden (antager der sad en i forvejen?), havde det let kunne afsluttes en del pænere. Det er ligefør gipsen kunne have været genbrugt ;)

 Vel for H, et nyt afløb igennem en etage....

Udover dette er der da intet i vejen med skum spartlet med f.eks gips pulver efterfølgende alm spartel og malerbehandling??

Manden har ansat en murer, og ikke en multi cutter ingeniør aspirant.

Synes det er noget mærkeligt noget at brokke sig over, så længe der ikke indgår malerarbejde i entreprisen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg er meget på linje med rs2000 Det ville ikke sætte mit P.. i kog. Og da slet ikke sagsøge som der på et tidspunkt bliver nævnt. Håber det sidste var i sjov. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det bliver aldrig pænt med spatel og maling - rørene er jo stadig synlige! :-D Havde det været mit, så havde jeg lavet et arrangement af MDF/spun/gips, og gemt hele den rørknude væk bag en pæn, malet kasse. Alternativt kan man få diverse rosetter i feks. bauhaus, og måske der lige er noget, der passer.

Hellere leje end at bo på gaden.
Har selv brugt skum med fiber spartel over og pudser og slebet bagefter og der er intet at se hvor samlingen er så det her kan godt blive pænt 👍😊

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

rs2000 skrev den 28-10-2020 18:22:46

Som entrepenør synes jeg det ser fint ud, fjern noget skum, efterfølgende Spartling, end of story...
Den maler som finder dette svært havde jeg fyret på stedet..
Skal ikke lyde sur, men er prøv selv at bore igennem en etage og se hvor pænt det bliver....

 Rs2000 er brand kravene så også overholdt? 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også