Pæn afslutning rundt rør i gipsloft

Muren har banket hul fra 2sal og ned til 1sal.(nyt afløb).
Så har han fyldt hulet med skum som i kan se på billedet fordi at Nedeunder er gipsloft.
Jeg er ikke helt tilfreds med resultatet.
Så hvad gør jeg nu for at få det så pænt som muligt?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er noget sjusk. Hvem er ansvarlig for udskiftningen? Hvis der er gipsloft burde man have skåret en pænt firkant gips væk inden man bankede, erstattet denne og boret hul i faldstammens diameter.
Det er samme øvelse du skal ud i nu, hvis det skal være optimalt. Du skal skære gipsen væk og have noget forskalling skruet ind under den eksisterende gips, så du har noget at skrue den nye gips på. Den nye gips laver du så et hul i, i faldstammens diameter + 12 mm. og deler stumpen på midten. Giver det mening?

 

Det er et mure firma der har lavet det.
Aftalen var at der kun skulle være malerarbejde i underetagen.
Kan jeg sagsøge?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sagsøge er måske lige groft nok at starte med   Murer firmaet sætter ikke gips op og det skulle de nok havde forklaret bedre, for det er som sådan klar til, der kan komme en maler og ordne gipsen og afslutte det der og det er nok det, de har regnet med du har ment.

Enten skal der sættes noget omkring der skjuler hullet og så har man det bare sådan, ellers skal der, som allerede nævnt, skæres ud, så der kan komme noget gipsplade op i hullet, der så kan spartles og males til sidst.

I første omgang kan du ringe til dem og sige det ikke er lavet som aftalt og høre hvad de siger til det.

 

Ja.. jeg forstod ham som at der var lidt spartle og så bare male.
Nu starter jeg med at skrive til dem...men hvis de holder på at det er bare er malerarbejde så vil jeg jo ikke betale for at en tømrer kommer ud.
Jeg kan godt selv sætte et stykke gips op ...men det var ikke aftalen.
Og som du også siger at det er noget sjysk og det har de maler som jeg har talt med også sagt.
Kan man ikke bare skære skummet væk, så der er 1/2 - 1cm til spartel henover. Har ikke prøvet, men vil umiddelbart tro man sagtens kan spartle ovenpå skummet, - og så lidt maling, bum færdig.
Der er jo næppe større mekanisk påvirkning af rørene, så kan ikke se, hvorfor det ikke skulle holde sig pænt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har talt med 2 maler og de sagde at det er svært at gøre pænt
Ok, ja så er det måske ikke en farbar vej. Omend det alligevel undre mig, at det skulle være så svært at lave pænt med lidt omhu i arbejdet.
Man kan godt skære en god del af skummet væk, fylde ud med gipspuds og spartle til slut, men løsningen med gipspladerne er den mest korrekte.

 

Jeg har fået lidt at tænke over☺
Men det bliver nok et nyt stykke gips i hullet.
Tak for hjælpen
Som entrepenør synes jeg det ser fint ud, fjern noget skum, efterfølgende Spartling, end of story...
Den maler som finder dette svært havde jeg fyret på stedet..
Skal ikke lyde sur, men er prøv selv at bore igennem en etage og se hvor pænt det bliver....
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også