Den nye tilskudsordning

Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud, kan nogen hjælpe mig med at få et overblik over hvad det er pengene kan bruges til, jeg har prøvet at søge på SparEnergi, men jeg får ikke ret meget ud af det, tænker det skyldes at jeg leder efter det forkerte.

Et eksempel kan være at deres beregner siger at vi kan få 28.000 til at renovere terrændæk, men hvad kan de penge bruges på?

Kan man gøre det som LDS, og så bruge alle pengene på materialer? eller SKAL det laves af en håndværker?

Kan man lave noget af det selv, og så betale håndværker for noget,hvordan er det strikket sammen. 
Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, vinduer, terrassedøre, facadedøre, skydedøre mm.,med min. 70% vinduesareal kan man søge tilskud til.

 Både nye og udskiftninger? 


MVH Njord
njord skrev den 26-10-2020 12:41:15

 Både nye og udskiftninger? 

 Tilskuddet baserer sig på det antal m2 gamle vinduer, du skaffer dig af med. Om du murer hullet til eller udvider til vindue af dobbelt størrelse, tror jeg er underordnet.

Og bemærk gerne at huset skal have et energimærke lavet efter 1. oktober 2012. Har det ikke det, skal det laves først.
Sidder og læser lidt om ordningen ift. vinduer.
Tror man skal være lidt skarp på om de vinduer man vælger rent faktisk er tilskudsberettiget.

Ikke at jeg forstår tallene, men kigger man på kravene:
Eref skal være minimum 6 kWh/m2/år, Ff være minimum 0,74, LTg være minimum 0,70 og Uw være maksimum 0,84 W/m2 K.
Kigger man så på denne positivliste LINK er det ikke helt ligegyldigt hvilket vindue man rent faktsik vælger.

Eks. JNA vinduers A-klasse 3lags vindue, kan "måske" ikke overholde Eref og Uw værdien.

Man ikke har mulighed for at indikere hvilket specifikt vindue man vil montere når man ansøger om tilskud.
Så når fakturaen kommer med et vindue der ikke opfylder kravene - hvad så - intet tilskud eller?

Bare kald mig BBB 
Du stiller kravet videre til entreprenøren, hvor han skal sørge for at vinduerne overholder disse faktorer.
men ja det kræver nok at man skal til at se på de lidt dyre mærker.
Grunden til at de sætte faktoren så høj er ændring der vil komme i bygningsreglementet pr. 1 januar 2021 hvor der stilles nye krav til at vinduer som min. 3 lags vinduer, med en Eref på minimum 0 kWh/m2/år

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Ja det er vist det sikreste at man får indført i aftalen at håndværkeren garanterer at vinduerne er tilskudsberettiget.

Forudser lidt at nogen risikere en grim overraskelse når det viser sig de har fået installeret et rigtigt fint Klasse A Energivindue, men at det desværre er et 2020 model der ikke helt lever op til kravene - lol


Bare kald mig BBB 
Annonce
njord skrev den 26-10-2020 10:02:07

Undskyld jeg lige hopper ind her.

Men kan man også få tilskud til nye terrassedøre (min 70% vinduesareal osv)?
Jeg har et ønske om at etablere 2 nye terrassedøre, og hvis man kan få tilskud til dette, så er det jo ganske lokkende at få det lavet nu fremfor at vente til det lige passer ind.....

Jeg kigger også på tilskud...
Jeg har læst den nuværende bekendtgørelse, og udkast til den nye:
Der gives tilskud til udskiftning af eksisterende vinduer (og terrassedøre) - og mellem linjerne står der så, at der ikke gives tilskud til etablering af nye vinduer..


 


A piller æ, a reparerer
Ja, der er tryk på! Jeg sad klar i formiddags og var "heldig" at blive nummer 1900 i køen fra start. Kort tid efter voksede køen til 65.000 personer! Tror også at puljen bliver tømt i dag.

Mvh. AllanE
Ja det tror jeg også. Jeg er i kø som nr. 10748 og der er 4668 foran mig.
Der er ansøgt for 158 millioner. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
AllanE skrev den 07-04-2021 16:48:18

Ja, der er tryk på! Jeg sad klar i formiddags og var "heldig" at blive nummer 1900 i køen fra start. Kort tid efter voksede køen til 65.000 personer! Tror også at puljen bliver tømt i dag.

 Jeg er selv i køen og ender nok med ikke at få. Var i kø som nummer 31.000.

Af ren nysgerrighed og evt. forberedelse til næste runde. Hvad tid loggede du på og ved du hvordan køen foregår?

Jeg loggede på 9:30 og kom i en slags før-kø. Præcis kl. 10:00 kom jeg ind og var allerede 31.000.

Er det tilfældigt eller jo før man logger på jo længere fremme kommer man?
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis