Rense varmeveksler

Jeg havde Gastec ude for at kigge på mit gasfyr der ikke kunne give varmt brugsvand men kun varme til radiatorer. Han mente det skyldtes at min varmeveklser var kalket til og ville udskifte den for 5500 kr.

Jeg fik lidt varmt vand efter jeg bankede lidt på den, men han siger den ikke kan komme af med varmen hvilket er grunden til at fyret står på 99 grader.

Burde man ikke nemt kunne afkalke sådan en?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare kom igang..

m/watch?v=ODzlHGs23xo&t=19s

Nemt ....

Mja...;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 20-10-2020 10:02:44

Bare kom igang..

m/watch?v=ODzlHGs23xo&t=19s

Nemt ....

Mja...;-)

 Det er nok meget tvivlsomt om det er  den type varmeveksler, sagen drejer sig om. Det drejer sig nærmere om en veksler, der er loddet sammen.


fase
Det er en smal, lang aflang varmeveskler  ca 5 x 40  cm i et Bosch zbs22/160s-2 fyr.  Jeg overvejer om jeg skal skifte hele fyret ud da det virker ret gammelt. 
Annonce
Hvis fyret virker, som det skal, er der vel ingen grund til at skifte hele fyret til mellem 27000 og 35000 kr. Skift varmeveksleren med mindre servicemanden vil anbefale at skifte det hele. 

fase
Han sagde at når et gasfyr bliver 10 til 12 år gammelt vil der også snart opstå problemer med varmtvandsbeholderen og det vil blive noget dyrere at få den del skiftes. Et gasfyr har vidst en levetid på maks 15 år
Set i det lys skal du selvfølgelig overveje et nyt fyr, men hvor gammel er dir fyr?

fase
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kan se at det er indreguleret til G20 i 2012, men ellers ved ikke noget om det. 
Så burde det kunne holde 8 år mere. Så er det din afgørelse, hvad der videre skal ske.

fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis