Betongulv - er det isoleret?

Hej alle,

Ganske ny her, og som navnet indikerer, kommer jeg nok til at spamme jer med mine spørgsmål. Min far er ikke handyman, så jeg har aldrig haft en "mester", men til gengæld elsker jeg at lære nyt, og jeg synes efterhånden, at jeg har oparbejdet en del handyman-kompetencer gennem årene.

Nå, til sagen: Vi har kig på et hus - et hus, der kræver en del. Men det er jo bare fedt, sjovt og spændende. Og vil sikkert betyde en masse spørgsmål her:) Et af spørgsmålene er:

Der er støbt beton (uden gulvbelægning ovenpå) flere steder, og det ser ud til, at det er en restaurering, der er påbegyndt. Problemet er bare, at det er et dødsbo og hverken energirapport eller tilstandsrapport fortæller noget som helst om det s**** terrændæk. Ej heller findes der gamle tegninger på kommunens hjemmeside (filarkiv) Så hvordan hævlede finder jeg ud af, om der overhovedet er isoleret under det beton eller det bare er støbt direkte ned på jorden, så jeg ved, om vi skal have det hele op eller blot kan lægge ovenpå og få lagt gulve?

På forhånd tak!
Hej alle, Ganske ny her, og som navnet indikerer... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mcarpenter skrev den 18-10-2020 23:23:25

gode plan men en håndværker-kammerat til at gå det hele i gemmen
det er altid en gode ide have en håndværker med ud når man kigger på et hus.

Og hvis i har fået det billigt så kan det jo ikke gå helt galt.
også når i/du har et ander hjem. så kan man gå til og fra det.

Som det passer en.
Men hvis gulvet er lagt i 70erne skal nu nok ikke regne med er der er lagt andet under and lecanøder hvis du er heldig 100-150 mm Esp

 Altså, det støbte beton ser mere ud til at være 45 dage gammelt end 45 år gammelt:)

man kan også vende den om. nu når du har gulvvarme.
Hvis og kun hvis

las os sige der er kun er 100mm Esp under dit beton ville du så banke alt op og ligge for at få den lille forbedring ud af det som det give,
Nu når det skal bruges som Fritishus / sommerhus.
-------------------------------------------------------------------

nu er vi jo på vej ind i vinter månerne.
hvis du nu varmer huset op til las os sige 20 grader. og lad den stå en uge eller to på 20 grader.

Så skriver du ned hvormeget gas/olie/el du har brugt. og venter en uge mere. og gør det samme.
Så kan du få et finger prej om hvor meget det koster at varme op.

er det tiden og penge vejr at lave nyt gulvfarme over det hele hvis du fx kun kan spare 1000kr om året. ved at komme 200m mere i gulvet.

taget og vindur og vægge er nok det beste sted at hente penge ang isolering

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
1974? Op med skidtet

 

Med en ombygning i 1974, er isoleringen mod terræn helt sikker ikke tilstrækkelig. Regn med at gulvet skal brækkes op, isoleres og genetableres.

Disse omkostninger skal du holde op mod den forhandlede pris, og så kan det godt være et attraktivt hus til prisen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
....og så kan du få isoleret de sorte rør, der går ned i direkte forbindelse med betonen, huha!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis