Er dette en K3 i tilstandsrapporten.

Hej Alle

Jeg er glad for alt den hjælp jeg har fået her inde, og nu vil jeg gerne vide om jeg er helt galt på den.

Vi skal til at renovere badeværelse og i den forbindelse vil jeg udskifte et gammelt dobbelt skab med alm låger, med et skab bygget af gasbeton og med dobbelt skydedøre.
Jeg var ude i min lokale HTH - GO butik for at se skydedørene i virkeligheden, da den rare sælger så min tegning var han overbevist om at det var en K3 i tilstandsrapporten, hvis jeg brugte denne løsning.
Jeg sagde at jeg havde tænkt mig at lime bundstykket til skydedøren fast til underlaget (ikke skrue) og give den en klar sanitets silikone langs fronten så der ikke kunne trænge vand ind under bundstykket.

På billedet jeg har taget fra badeværelset som det ser ud nu. vil der uden problemer kunne komme vand ind under soklen på skabet men skabet har jo heller ikke skruet i gulvet.

Udløser min løsning med Skydedøre en K3 i tilstandsrapporten og er jeg derfor nød til at lave en barriere før evt vand når budstykket til skydedørene

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det gamle tilstands rapport system angiver en K3 at der er fare for alvorlig skade i andre bygnings dele.
Det kan der ikke være tale om her. Skabet står jo ikke hvor der er vandsprøjt så vidt jeg kan se, hvis din skinne og silicone tætning er højere end dørtrin, så vil eventuel stigende vand ( ved fejl i afløb) løbe ud af døren inden skade i skabet. Så jeg mener ikke det kan udløse noget som helst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej DKRD
Enige med Ev elmand

Dit skab står ikke i en vådromzone er er 30 eller 40 cd rundt om vask, bruser og så vider.
så det "må ikke have" nogle betydning for en tilstands reporter.
Men jo måske med tiden vil dit skab måske suge lidt fugt til sig men ikke være an andre badeværlse møbler gør.

og hvis du skulle være så uheldigt at få lavet en tilstandsrapport hvor du fik en anmærkning.
Ville de fleste nok grine af hvis skabet blev til en k3

Men jeg har set en tilstandsrapport hvor der var en flækket have flise i carporten. som var en k3er.
kikkede lidt og grinte ja hvorfor ikke.

Hilsen Mads Christensen


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej.
Skabet står på gulvet som betegnes som en vådzone, dog har det ingen betydning i en tilstandsrapport. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak for de gode og uddybende svar her inde. Ingen alarmer i den fremgangsmåde jeg har valgt med at lime skinnen fast. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis