Bukke blikplader

Hejsa

Jeg har købt en fin gammel sinkemaskine, med en 1.5KW 3-faset motor. Sagen vejer vel omkring 200-250kg.

Det er sådan en tingest, der bruges til at lave tapsamlinger i f.eks. skuffer o.l., så det virkelig holder.

Her er et par billeder. Motordelen er her afmonteret:

Jeg er igang med at restaurere den og vil i den forbindelse lave en udsugningstragt til den, som jeg kan koble på mit udsugningsanlæg med en 160mm studs/slange.

Jeg vil gerne lave den i 1-2mm blik og nitte den sammen med popnitter.

Jeg har en fin fastmonteret pladesaks, men mangler at finde ud af, hvordan jeg selv kan bukke plader ordentligt.

2mm blik er nok for meget at håndtere hjemme, men jeg tror 1.5mm burde kunne lade sig gøre, på en eller anden måde.

Nogen forslag?

Hejsa Jeg har købt en fin gammel sinkemaskine... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Natur skrev den 09-10-2020 21:08:18

perhans skrev den 09-10-2020 08:08:09

Prøv at se den bukkemaskine ham her laver https://youtu.be/ERpDfGBJIY0

Hold da kæft en gang lort at lave - vi lever altså i 2020! - hvis det er en smule man skal lave, så gør som @ev og søren foreslår.. at vise en video af, hvordan man ikke formår at have sit hjem/værksted ordentligt, siger jo næsten alt!

Jeg gætter på, at han er blevet gift med Greta Thunberg i mellemtiden.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også