Huntonit undertag

Hej
Vi er i gang med at få lagt nyt tegltag med huntonit undertag. Som projektet skrider frem kan vi nu se, at undertaget - mod vores forventning - bliver synligt ved tagrenden, når vi står på jorden og kigger op. Det slutter helt nede ved fodblikkets afslutning. Er det påregneligt og korrekt monteret? På forhånd tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Når man laver afslutning i bunden ( tag fod) , så vil der ofte skulle laves et knæk på krydsfiner pladen så nederste tagsten ikke falder ned med "næsen" Den har jo ikke en tagstens tykkelse at stå på.
Så der er 2-3 måder at afslutte det på.
Enten som det er gjort der, hvis der ikke er større knæk på end huntonit pladen kan bøjes.
ELLER fodblik som i har, så tagpap op forbi knækket og huntonit over tagpap men kun til knækket.
På den måde er det tagpap som kan ses nedefra.
Eller som det vist er hos jer. Ingen knæk men en plastliste ( fuglegitter ) der holder tagstens næsen på plads. Og der kan huntonit godt komme helt ned.
Men jeg synes nu det er sjældent at man kan placere sig sådan nede foran huset at man kan kigge op under tagsten uden at skulle stå på en stige.
Så det ser ok ud som jeg ser det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fuglegitter er ok, men tagsten skal længere ud. Vandet skal løbe direkte ned i tagrenden og ikke via undertag og fodblik. Den der opbygning hvor undertaget er blottet imod direkte sol og bliver vådt hver gang det regner er en garanti for at der bliver slidt og nedbrudt i utide uanset at huntonit generelt er kongen af undertag.

Flere detaljer i læggevejledningen:

https://www.byggematerialer.dk/undertag-brochure-1148013/fil-files/rindom-undertag-brochure.pdf

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis