Revner i min murede pejs

Hej. Min svenske murrede pejs slår revner. De er både vandret og lodret. Jeg ved endnu ikke om de går gennem sten eller det kun er i pudsen, tør ikke åbne dem før jeg ved hvad der skal ske når de åbnes. Men, kan man lave det selv og hvordan. Min tanke var at slå pudsen sf, lave riller i mellem stene, altså i pudsen og ligge stål ind og så pudses på igen.

Vh desperat mand der ikke tør tænde op denne vinter.

Jeg ved lidt om meget.
Hej. Min svenske murrede pejs slår revner. De er... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til trådstarter: Da dit hus ligger i Sverige kan du se bort fra hvad der gælder i Danmark. Tråden fik desværre en uhensigtsmæssig drejning du ikke kan bruge til noget.

Du kontakter selvfølgelig svenske ovnsættere/skorstensfejere og følger deres råd. Opbygning af en kolonneovn er ikke raketteknologi. Jeg lærte det af en svensk ovnsætter. Det gælder bare om at holde ørene stive - huske detaljerne, og eller gøre nøjagtig hvad man får besked på.

Du bør også stikke en finger i jorden og undersøge hvad der er skik og brug på egnen. Det er som regel også det mest økonomiske såvel som mest praktisk.

Da dit hus ligger i Sverige, gætter jeg på at køreturen ikke kan sammenlignes med et dansk fritidshus der ligge i kort afstand fra ens bolig. De fleste "torpere" bruger deres svenske fritidshuse i en længere sammenhængende periode der kan have indflydelse på opvarmningsformen.

Endelig har Sverige ikke samme høje elpriser, så en varmepumpe kunne være et supplement til en rörspies/kakkelovn.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også