Cykelskur

Hej derude. Jeg er ny her, og kunne bruge en vurdering.
Jeg bor til leje, og får i øjeblikket opført et redskabes/cykelskur op ad en eksisterende træværk. Jeg er bekymret over dimensionerne på det de laver. Der er en langside på ca. 4,6m og 2 gavle på ca 2,5m. Samlet 11.8m2 der er på alle 3 sider brugt 5x5" bundrem, og samme toprem!. På langsiden er der anvendt 5stk 5x5" stolper og 4stk 2,5x 5" Stolper på hver gavl er der brugt 2stk 4x4" stolper i Alt 13 Stolper. Taglægter er 5stk 4x4" bomme, hvorpå der bliver lavet et mindre netværk af lægter, det er ikke lavet endnu. Det hele erskruet fast på 8 5tons skruespyd hvoraf flere stikker ud, fordi de er sat forkert. Taget bliver et tyndt termoplasttag. Er det ikke en vanvittig opbygning? Jeg kan tilføje at, de har haft det pillet ned og sat op flere gange, fordi det ikke passede sammen, det gør det så stadigvæk ikke, og de har brugt 14 uger på det, og der er lang vej endnu. Min nabo til begge sider slås med de samme problemer.
Hej derude. Jeg er ny her, og kunne bruge en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thunen skrev den 28-09-2020 05:45:31

Det er ikke tidsforbruget, men opbygningen jeg ville have kommentarer til. Jeg syntes at det er bygget helt absurd. En spinklere opbygning, havde været pænere, og vel også tilstrækkeligt? Der er vel ingen her der bruger 5tons skruespyd,  og 5x5" bomme, til et skur på mindre end 12m2?

Jo, det er overdimensioneret, men hvad er problemet egentlig ?

Du bor til leje i en almennyttigt bolig. Du får et nyt (meget solidt) skur. Boligselskabet betaler.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Boligselskabet betaler! Ja og hvor får de pengene fra tror du?
Der blev lavet nogle helt andre tegninger, som nu ikke kan bruges.
Jeg ville frem til, om det var fagligt velfunderet at bygge i de kæmpe dimensioner? Ikke andet.
I princippet har du da en pointe, men jeg tror ikke at materiale udgiften er ret meget højere. Arb. lønnen er absolut den højeste i det regnskab. Med de budgetter boligselskaberne arbejder med er vi nede i mindre end småtings afdelingen. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Også når det er 4 gang de prøver med taget?
Jeg var mest interesseret i selve opbygningen, ikke alt det andet. Det er vel en gds side her? Er det rimeligt at bygge med noget der minder om flækkede jernbanesvæller, når der er tale om et skur på 11.8m2? Der må være bæreevne til 4 etager.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis