Cykelskur

Hej derude. Jeg er ny her, og kunne bruge en vurdering.
Jeg bor til leje, og får i øjeblikket opført et redskabes/cykelskur op ad en eksisterende træværk. Jeg er bekymret over dimensionerne på det de laver. Der er en langside på ca. 4,6m og 2 gavle på ca 2,5m. Samlet 11.8m2 der er på alle 3 sider brugt 5x5" bundrem, og samme toprem!. På langsiden er der anvendt 5stk 5x5" stolper og 4stk 2,5x 5" Stolper på hver gavl er der brugt 2stk 4x4" stolper i Alt 13 Stolper. Taglægter er 5stk 4x4" bomme, hvorpå der bliver lavet et mindre netværk af lægter, det er ikke lavet endnu. Det hele erskruet fast på 8 5tons skruespyd hvoraf flere stikker ud, fordi de er sat forkert. Taget bliver et tyndt termoplasttag. Er det ikke en vanvittig opbygning? Jeg kan tilføje at, de har haft det pillet ned og sat op flere gange, fordi det ikke passede sammen, det gør det så stadigvæk ikke, og de har brugt 14 uger på det, og der er lang vej endnu. Min nabo til begge sider slås med de samme problemer.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det er da vist godt og vel overdimensioneret. Siden du bor til leje er det vel udlejer der skal betale? Mon ikke det er til fast pris?

Søren O
Jo jeg bor til leje. Vi fik med møje og besvær før alt vanvid blev sat i gang, lavet tegninger at byggeriet, som blev godkendt af kommunen.  Det var med 100mm gafler til bundrem, 100mm stolper, og alm. Taglægter, og så bygger de sådan en fæstning. Det ryger på huslejen.
Velkommen på lds.
Det er nu ikke træet som sådan der bekymrer mest, selv om det ser rigelig ud. Det er de mange timer med opstilling, ændring m.m. hvis det ikke er på fast pris.
Men det er da godt at i har fået fremtidssikret til eventuel helikopter landingsplads, som de vist ikke fik råd til på en af de kommende super sygehuse. Overdrivelse og sarkasme kan forekomme i sidste del af indlægget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Økonomien er svær at gennemskue, men det abnorme matrialeforbrug skal jo betales, og de ufattelige mange timer skal ligeledes. Jeg har slet ikke nævnt fliserne i bunden. Men det hører nok ikke til her. Udover at være stort og klodset, er det jo grimt. Der kommer ikke beklædning på indvendigt.
De har vel ikke gået konstant i 14 uger på den opgave med 2 cykelskure.

Annonce
Nej da, de laver også andre skure, og udestuer på samme måde. Der er efter samlet 4 måneder ikke meldt noget færdigt endnu. Men det er jo ikke en politisk side her, så den debat er forkert her. Det var den opbygning  der bliver lavet der skulle debatteres her. 
Det er tilsyneladende et større projekt, så det jo umulig at kommentere tidsforbrug herfra. Det ret almindeligt at man laver det i hele etaper. Altså ikke laver det færdig fra en ende af, men f.eks. laver alt tagarbejde til sidst.
Jeg ved ikke lige hvor det politiske kommer ind.

Det er ikke tidsforbruget, men opbygningen jeg ville have kommentarer til. Jeg syntes at det er bygget helt absurd. En spinklere opbygning, havde været pænere, og vel også tilstrækkeligt? Der er vel ingen her der bruger 5tons skruespyd,  og 5x5" bomme, til et skur på mindre end 12m2?
Det ligner, at man har købt et helt parti stolper hos Frøslev træ. Det er da noget der vrider sig i fremtiden. Hvad siger udlejer selv? Det er da ham der skal forrente projektet.

Det er alm. Nyttig, så der er ikke nogen der bekymrer sig om prisen.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis